واشنگتن فری بیکن:

"هیلاری کلینتون" با تحریم‌ها علیه ایران مخالف بود

موسسه آمریکایی "واشنگتن فری بیکن" نوشت باراک اوباما رئیس جمهور آمریکا و هیلاری کلینتون وزیر امور خارجه اسبق این کشور برسر تحریم ها علیه ایران با هم اختلاف نظر داشتند.

به گزارش سرويس بين‌ الملل باشگاه خبرنگاران، پایگاه اینترنتی "واشنگتن فری بیکن" در گزارشی با اشاره به مصاحبه اخیر هیلاری کلینتون وزیر امور خارجه سابق آمریکا با شبکه ای بی سی نیوز نوشت هیلاری کلینتون در این مصاحبه مدعی شد وی معمار  و طراح تحریم های فلج‌کننده علیه ایران بوده است. اما واقعیت این است که در دوران حضور وی در وزارت امور خارجه آمریکا این وزارتخانه به دفعات با تحریم ها علیه ایران مخالفت می کرد و یا بطور عمد از اعمال تحریم هایی که توسط دمکرات ها و جمهوریخواهان در کنگره تصویب می شدند جلوگیری می کرد.

هیلاری کلینتون که در مصاحبه با شبکه ای بی سی نیوز در پاسخ به سوالات مجری این شبکه در حالت تدافعی قرار گرفته بود، مدعی شداجازه دهید درباره آن چه که انجام شده است صحبت کنیم همچنین درباره تهدیدهایی که ادامه دارند صحبت کنیم. همان تحریم هایی که ایران را وادار کردند که بر سر میز مذاکره حاضر شود. اکنون مشخص نیست آیا می توانیم با ایران به توافق دست بیابیم یا خیر؟ من امیدوارم بتوانیم.

"واشنگتن فری بیکن" نوشت بر خلاف این اظهاراتِ هیلاری کلینتون، در دوره ای که وی وزارت امور خارجه آمریکا را برعهده داشت دولت این کشور تنها توانست یک قطعنامه را در  شورای امنیت سازمان ملل علیه ایران تصویب کند. دولت آمریکا در آن زمان نتوانست همه اعضای شورای امنیت را با خود همراه کند. ترکیه و برزیل که در آن زمان اعضای موقت شورای امنیت بودند با این قطعنامه مخالفت کردند و لبنان هم به این قطعنامه رای ممتنع داد. مثال ها و موارد دیگری هم در داخل آمریکا و خارج این کشور درباره مخالفت با تحریم ها علیه ایران در دوران وزارت هیلاری کلینتون وجود دارد. هیلاری کلینتون به جای آن که تلاش های دیگران را بی اعتبار کند باید توضیح دهد چرا وزارتخانه متبوع وی بشدت از مدت ها قبل با طرفداران تحریم ها علیه ایران مخالفت کرده است.

انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار