یکی از مقامات بانک مرکزی:

اعتراضات در میادین نفتی 30 میلیارد دلار به "کشور لیبی" ضرر وارد کرده است

"مصباح القاری" رئیس بخش ذخایر ارزی بانک مرکزی لیبی اعلام کرد لیبی براثر بیش از 10 ماه ناآرامی ، 30 میلیارد دلار از دست داده است.

به گزارش گروه اقتصادی باشگاه خبرنگاران به نقل از گلوبال ریسرچ، یکی از مقامات بانک مرکزی لیبی اعلام کرد این کشور 30 میلیارد دلار به دلیل 10 ماه ناآرامی و اعتراضات در میادین نفتی و پایانه های صادراتی خود از دست داده اما ذخایر ارزی، این کشور را سر پا نگه داشته است.

"مصباح القاری" رئیس بخش ذخایر ارزی بانک مرکزی لیبی اعلام کرد لیبی براثر بیش از 10 ماه ناآرامی، 30 میلیارد دلار از دست داده و ذخایر ارزی این کشور در حال حاضر حدود 110 میلیارد دلار است. 

وی گفت: ذخایر ارزی لیبی تابستان گذشته زمانی که اعتراضات آغاز شد حدود 130 میلیارد دلار بود اما اکنون به 110 میلیارد دلار کاهش یافته است.

این مقام لیبی افزود : میزان ذخایر ارزی این کشور برای مدت 3.5 سال جوابگو خواهد بود و ما خواستار راه حل های مناسب برای مشکلات هستیم. 

موج اعتراضات در تاسیسات نفتی لیبی، تولید نفت خام این کشور را از یک میلیون و 400 هزار بشکه در روز در ماه ژوئیه و پیش از آغاز اعتراضات، به کمتر از 200 هزار بشکه در روز کاهش داده است.

این اعتراضات گوشه ای از آشوب های گسترده در این کشور از زمان سرنگونی رژیم معمر قذافی در سال 2011 است.

دولت لیبی تاکنون نتوانسته است اقدامات شبه نظامیان و مردان مسلح قبایل را که به برکناری قذافی کمک کردند اما اکنون کنترل میادین نفتی یا نهادهای دولتی را در دست دارند، تحت کنترل خود در‌آورند.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار