آنچه که در E3 2014 گذشت؛

با بازی‌های معرفی شده در نمایشگاه E3 2014 بیشتر آشنا شوید + تصاویر

نمایشگاه E3 بزرگترین نمایشگاه اختصاصی بازی در دنیا است و همه ساله مهمترین بازی‌های سال به همراه جدیدترین تجهیزات بازی در آن رونمایی می‌شوند، در این گزارش می‌پردازیم به آنچه که در E3 2014 معرفی شده است.

به گزارش دریچه فناوری اطلاعات باشگاه خبرنگاران؛ نمایشگاه E3 بزرگترین نمایشگاه اختصاصی بازی در دنیا است و همه ساله مهمترین بازی‌های سال به همراه جدیدترین تجهیزات بازی در آن معرفی می شوند پس از نمایشگاه E3 مشخص می‌شود که باید انتظار چه بازی‌هایی را کشید و یا کدام کنسول‌های بازی وارد بازار خواهند شد. حال در این گزارش به روایت تصویر و البته از زبان زومیت می‌پردازیم به آنچه که در E3 2014 معرفی شد، همراه دریچه فناوری اطلاعات باشید.

دریچه فناوری اطلاعات باشگاه خبرنگاران

Fable Legends برای XBOX One معرفی شد
امکان ندارد که از خلاقیت در دنیای ویدیو گیم صحبت کنیم و نام پیتر مولینیو را نیاوریم. خالق دنیای FABLE که حالا با نسخه جدید FABLE به E3 آمده تا سورپرایز انحصاری دیگری از کنفرانس مطبوعاتی مایکروسافت برای طرفداران و هواخواهان سبک RPG باشد. عنوانی انحصاری که گیمرها را به پیش از آغاز سری FABLE می‌برد. با ما برای تماشای تریلر به نمایش در آمده از این بازی و دریافت اطلاعات بیشتر از آن همراهی نمایید.





FABLE را می‌توان یکی از برترین عناوین نسل هفتم برشمرد. دنیایی فانتزی از خالق افسانه‌ای شرکت LionHead، پیترمولینیو که در آن هر حرفی، هر رفتاری و هر احساسی که در آن بروز دهید، در دنیای شما تأثیر می‌گذارد. دنیایی سراسر از شوخی با گرافیک کارتونی و مملو از جلوه‌های بصری که دوست داشتنی‌ترین دنیاهای فانتزی را پیش روی گیمرها تصویر می‌کند. دنیایی که انتخاب مسیر درست از غلط در اختیار خودتان است! دنیایی که باید خودتان سرنوشتتان را رقم بزنید! به دنیای مولینیو خوش آمدید.

شخصیت کاراکتر اصلی بنابر انتخاب‌های خوب و بد، خیر و شر، درست یا نادرست شکل می‌گیرد. این شما هستید که تصمیم می‌گیرد یک تبه‌کار شیطان‌صفت باشید یا یک قهرمان فرشته‌خو.





داستان بازی FABLE Legends در 400 سال قبل از شروع اولین نسخه از سه گانه Fable روایت می‌گردد و در زمانی قبل از حضور قهرمانان این سری سیر می‌کند. گیم پلی در این نسخه بر خلاف نسخه‌های دیگر این سری که بر روی گیم پلی تک‌نفره تمرکز می‌کرد، بر روی بازی چند نفره و گروهی متمرکز است. حتی اگر شما کسی را نداشته باشید که در دنیای FABLE شما را همراهی کند، هوش مصنوعی  نقش یار شما را ایفا خواهد نمود.


اسکوئر انیکس Final Fantasy Type-0 و Agito را به کنسول‌های جدید، اندروید و iOS می‌آورد
یک فنتسی دیگر از اسکوئر انیکس به نام Final Fantasy Type-0 که قرار است در آمریکا و اروپا برای کنسول‌های نسل هشتم یعنی ایکس‌باکس وان و پلی‌استیشن 4 عرضه شود. نسخه‌ی اصلی بازی قبلاً در سال 2011 برای ژاپن عرضه شده بود؛ البته روی کنسول PSP که طرفدارای خاص خود را داشت. حالا بازسازی یک فنتسی دیگر را روی کنسول‌های جدید شاهد هستیم. نام بازی جدید Final Fantasy Type-0 HD است، عبارت HD به کیفیت بیشتر آن نسبت به نسخه‌ی اصلی و قدیمی اشاره می‌کند. همان‌طور که در مورد دیگر عناوین موفق اسکوئر انیکس مثل Final Fantasy X هم نسخه‌ی با کیفیت‌تری برای کنسول‌های جدید عرضه شده است.

در مورد اینکه آیا نسخه‌ی مخصوص PS4 و PS Vita از Cross-Buy سونی یا Cross-Save آن پشتیبانی ‌‌می‌کنند یا نه، اطلاعی در دست نیست. نکته‌ی دیگر این است که بازی Final Fantasy Agito به عنوان انشعابی از Type-0 روی پلتفرم‌های موبایل یعنی اندروید و iOS عرضه خواهد شد. ماه گذشته Agito در ژاپن عرضه شده و مثل بازی Type-0 جزئی از خانواده‌ی Fabula Nova Crystallis محسول می‌شود. Final Fantasy XIII و دو شماره‌ی بعدی آن هم جزء همین سری هستند.



Sakura Minamida مدیر بخش محصولات Square Enix در وبلاگ پلی‌استیشن می‌نویسد:
از زمانی که این بازی برای PlayStation Portable در ژاپن عرضه شد، شما بازی‌دوستان مرتباً در مورد آن سؤال می‌کردید و منتظر عرضه‌ی آن برای آمریکای شمالی و اروپا بودید.

Agito برای اندروید و iOS به عنوان یک بازی رایگان عرضه می‌شود و می‌توان پس از نصب، نسخه‌ی کامل را خریداری کرد. هنوز در مورد زمان دقیق عرضه‌ی بازی در اروپا و آمریکا اطلاعی در دست نیست.


Star Wars: Battle Front توسط EA معرفی شد
یکی دیگر از سورپرایزهای کنفرانس EA‌ در نمایشگاه E3، رونمایی از نسخه جدید StarWars بود. عنوانی که توسط تولید کننده سوئدی زیر مجموعه EA یعنی استدیوی DICE تولید و روانه خواهد شد.



استدیوی DICE را بسیاری بخاطر سری پرفروش Battlefield می‌شناسند. عنوان‌های جنجالی که درون مایه‌های آن‌ها همیشه مبارزه آمریکایی‌ها بر علیه تروریسم است. حالا DICE قصد دارد تا عنوانی متفاوت را با همکاری  استدیوی فیلم‌سازی Lucas Arts که سازنده سری پرطرفدار Starwars محسوب می‌شود، تولید کند. در حال حاضر هیچ اطلاعات خاصی به جز یک تریلر کوتاه و اعلام سال 2015 به عنوان تاریخ انتشار در دسترس نیست. در صورت انتشار اطلاعات بیشتر، شما را مطلع خواهیم نمود.


با Mario Maker بازی‌های اختصاصی خود را در Wii U برای Mario بسازید
امکان ندارد که روزی روزگاری گیمر بوده باشید و اسم ماریو یا همان قارچ خور خودمان  را نشنیده باشید. شخصیت چاق، کوتاه قد و دوست داشتنی که با وجود گذشت سالیان دراز و رفت و آمد میلیون‌ها قهرمان جدید، جای خود را در دل بسیاری از گیمرها دارد. اما اگر دلتان برای قارچ‌خور و مراحل جذابش تنگ شده، نینتندو، سورپرایز ویژه‌ای برایتان دارد. حالا می‌توانید مراحل دلخواه خودتان را برای قارچ خور طراحی کنید و بعدا آن‌ها را بازی کنید! منتها به یک کنسول Wii U برای این کار نیاز دارید!



همانطور که گفتیم، خاطره انگیز بودن دنیای ماریو به قدری است که شاید هنوز بسیاری از شما همچون ما در پی تجربه‌ای دوباره از گشت و گذار در قالب قهرمان کوتاه دوست‌داشتنی‌مان هستیم. در همین راستا، نینتندو در اقدامی جالب، این فرصت را به خریداران کنسول Wii U می‌دهد تا مراحل اختصاصی خود را با کمک ده‌ها ابزار خلاقانه طراحی کنند. این طراحی‌ها با کمک کنترلر مخصوص Wii U و صفحه لمسی موجود بر آن، وسعت بیشتری گرفته است و امکان خلق محیط‌های دلخواه برایتان فراهم شده است.


نسخه جدید فرنچایز Legend Of Zelda برای کنسول Wii U معرفی شد
افسانه زلدا را می‌توان یکی از شاهکارهای فراموش نشدنی در دنیای ویدیو گیم خطاب کرد. عنوانی که به نوعی سمبل و نماد اهمیت نینتندو در دنیای بازی‌های ویدیویی محسوب می‌شود. حالا نینتندو می‌خواهد با فضای open-World در دنیای زلدا، افسانه‌هایش را به زبانی تازه روایت کند.



لینک، قهرمان دوست داشتنی دنیای زلدا که از کودکی‌اش در دنیای ویدیو گیم حضور داشته، اکنون داستانی دیگر را در دنیایی Open-World رقم خواهد زد. دنیایی که به لطف قدرت پردازشی بیشتر در کنسول Wii U در جهانی باز و با گرافیک رنگارنگ روایت خواهد شد. به گفته سازندگان آزادی زیادی در این بازی به شما داده شده است و هر گاه بخواهید می‌توانید به مسافت‌های دور در دنیای بازی سفر کنید. همچنین برای گشت و گذار در دنیای وسیع بازی‌ می‌توانید از اسب‌ها کمک بگیرید تا مسافت‌ها را با سرعت بیشتر طی کنید.

در کنار این‌ها، گیم پلی بازی نیز با تغییرات زیادی همراه بوده است. تغییراتی که هنوز به طور کامل آن‌ها را ندیده‌ایم ولی به گفته Eiji Aonuma این تغییرات سبب شده‌اند تا با گیم پلی جدیدی در این فرنچایز دیرینه روبرو شویم.


Devil's Third به صورت انحصاری برای Wii U عرضه خواهد شد
نینتندو در کنفرانس مطبوعاتی امسال خود در E3، با عناوین انحصاری کوچک و بزرگ به استقبال کاربران آمده است. یکی از این عناوین انحصاری، ساخته جدید کارگردان Ninja Gaiden است که با نام Devil's Third برای کنسول Wii U عرضه خواهد شد.



عنوان پر فراز و نشیب Devil's Third یکی دیگر از عناوین پرشماری است که با برشکستگی THQ به سرنوشتی نامعلوم دچار شد و بالاخره کارگردان آن در مصاحبه با سایت IGN خبر از انتشار اختصاصی آن  برای کنسول نینتندو داد.

آنطور که از اطلاعات بازی بر می‌آید، این عنوان تنها یک شوتر سوم شخص مبارزه‌ای نیست و در آن امکان روایت از نگاه اول شخص نیز تعبیه شده است. به علاوه این بازی قرار است از رقابت‌های مولتی‌پلیر و کاراکترهای قابل شخصی سازی نیز برخوردار باشد.  در آخرین اخبار منتشر شده از این بازی، 80 درصد از ساخت بازی به اتمام رسیده است و بعید به نظر می‌رسد که تا زمان انتشار آن زمان زیادی باقی مانده باشد.


بازی جدید نینتدو،Super Smash Bros، شما و عروسک‌هایتان را به درون بازی می‌برد
قارچ‌خور بازی محبوب دوران کودکی بسیاری از گیمرها بوده و حالا با معرفی هر بازی که گوشه‌چشمی به ماریو و لوئیجی و دیگر کاراکترهای دوست‌داشتنی آن دارد، توجه همه معطوف به آن می‌شود. البته در E3 امسال، نام‌های بزرگی درخشیدند ولیکن Super Smash Bros یکی از بازی‌های نوستالژیک و پرطرفدار است که با عروسک‌های جالب وارد دنیای بازی می‌شود. با هم ببینیم نینتندو این بار چه خلاقیت‌هایی از خود بروز داده است.



قرار نیست هر بار که نام ماریو را می‌شنویم یاد کاراکتر دوست‌داشتتی قارچ‌خور بیافتیم که با دشمنان می‌جنگید و ملکه را نجات می‌داد. ماریو در بازی‌های مختلفی ایفای نقش کرده و این بار هم نینتندو بازی متفاوتی را با حضور ماریو معرفی کرده است. بازی‌خورها فقط با حس خاطره‌انگیز به بازی جدید Super Smash Bros نگاه نمی‌کنند بلکه تفاوت‌های آن را هم مدنظر قرار می‌دهند.

نینتندو در نسخه‌ی جدید به گیمرها اجازه می‌دهد که کاراکترهای مطلوب خودشان را از طریق اسباب‌بازی‌های مجهز به NFC که با عنوان Amiibo هم شناخته می‌شوند، وارد دنیای بازی کنند. تنها کافی است این اسباب‌بازی‌ها را روی دسته بازی Wii U قرار دهید.

کاراکترهای ظاهر شده به شما در مبارزات کمک می‌کنند و حتی فنون جدیدی یاد می‌گیرند و Level Up می‌شوند. جالب است که به کمک NFC تمام تغییرات و فنونی که یاد گرفته شده، در عروسک Amiibo ذخیره می‌شود و بعداً می‌توان به راحتی از آن استفاده کرد. اولین عروسک‌های Amiibo که نینتندو ارایه کرده، شخصیت‌های Pikachu،Mario ،Peach ،Yoshi ،Kirby ، Animal ،Crossing's Villager ،Samus ،Link ،Wii Fit Trainer و Donkey Kong هستند.



عناوین دیگری مثل Mario Kart 8، Mario Party 10 و همچنین Yoshi’s World هم در آینده‌ی نزدیک از عروسک‌های Amiibo پشتیبانی خواهند کرد. گزینه‌ی دیگری که در .Super Smash Bros موجود است، امکان استفاده کردن از Mii خودتان است. منظور از Mii، کاراکتری شبیه به گیمر است که در محیط بازی مشغول مبارزه می‌شود. تجربه‌ی جالبی است که خودتان را در دنیای دیجیتالی و فانتزی‌گونه‌ی بازی ببینید.

زمان عرضه‌ی بازی حدوداً مصادف با سال نوی میلادی است، البته برای کنسول Wii U. نسخه‌ی مخصوص نینتندو 3DS هم کمی زودتر و در تاریخ 3 اکتبرمصادف با 11 مهر 93 عرضه می‌شود. خبر دیگر برای علاقه‌مندان به این عروسک‌ها این است که در سال 2015 با رونمایی از یک وسیله‌ی جانبی امکان استفاده از آنها روی کنسول نینتندو 3DS هم فراهم خواهد شد.


نسخه آزمایشی Destiny برای دارندگان کنسول سونی از نیمه جولای قابل بازی خواهد بود
سری Halo را بدون شک، می‌توان یکی از ماندگارترین انحصاری‌های کنسول مایکروسافت در نسل پیشین دانست. حالا سازنده اصلی این بازی Bungie با عنوان تازه‌ای تحت عنوان Destiny قصد دارد تا به دنیای بازی‌های ویدیویی بازگردد! ولی این بار خبری از یک عنوان کاملا انحصاری برای مایکروسافت نیست، بلکه Bungie تمامی پلتفرم‌های مطرح حاضر را مورد هدف قرار گرفته است.

 از مدت‌ها پیش که خبر ساخت عنوان جدید Bungie در دنیای ویدیوگیم پیچید، شور و هیجان بسیاری حول بازی جدید سازندگان هیلو به وجود آمده است. بعد از آن، اخباری از انتشار محتوای اختصاصی برای کنسول نسل بعدی سونی شنیده شد و حالا در جریان برگزاری نمایشگاه E3، سونی از این ویژگی‌های انحصاری که با همکاری Bungie در هنگام عرضه این بازی ارائه خواهد کرد، پرده برداشت.



سونی در کنفرانس خود در نمایشگاه E3  با اعلام تاریخ 17 جولای به عنوان تاریخ انتشار نسخه آزمایشی این عنوان، به شایعات مربوط به محتوای اختصاصی پایان داد. بدین ترتیب دارندگان کنسول PS3 و PS4 در این تاریخ می‌توانند زودتر از بقیه از بازی با دستاورد جدید بانجی لذت ببرند.

همچنین دارندگان PS4 نیز می‌توانند حتی زودتر از این تاریخ  و در همین پنجشنبه از نسخه  ابتدایی و Alpha این بازی بهره‌مند شوند. به علاوه باندل اختصاصی این بازی برای کنسول PS4 نیز در تاریخ  9 سپتامبر (18 شهریور)  به همراه نسخه دیگر کنسول‌ها به بازار جهانی عرضه خواهد شد.


نسخه جدید سری Rainbox Six بعد از سه سال سکوت خبری، در سال 2015 عرضه خواهد شد
بعد از گذشت سه سال از آخرین نمایش عنوان Rainbow Six Patriots، این بار یوبی‌سافت با دست پر از اخبار جدید از این بازی به E3 آمد و با تغییر پسوند این بازی از Patriots به Siege، اطلاعات تازه‌ای منتشر کرد. یوبی‌سافت مونترال، سازنده عناوین محبوبی چون نسخه اول Assassin's Creed و موارد بیشمار دیگر، در نمایش چند دقیقه‌ای سری جدید Rainbow Six، گیم پلی تازه و متفاوتی از این عنوان را به نمایش گذاشت. به نقل از سازندگان، تولید بازی از 18 ماه پیش آغاز شده و  تمرکز اصلی  بر روی بخش چندنفره صورت گرفته است. هسته اصلی گیم پلی بازی بدین گونه است که بازیکنان به دو تیم  5 نفره مهاجم و مدافع تقسیم می‌شوند و در شش حمله به مدت هر کدام سه دقیقه‌، به مقابله با یکدیگر خواهند پرداخت.

در تیم مهاجمان، باید بازیکنان با رخنه‌کردن به جبهه تیم حریف، آن‌ها را از پای در بیاورند. در طرف مقابل، بازیکنان دفاعی نیز باید با چیدن دام‌ها و تاکتیک‌های دفاعی، در مقابل حمله تیم مقابل دوام بیاورند. همچنین به لطف انجین بازی‌سازی Envil در ساخت این بازی، امکان حمله از تمامی دیوارها، پنجره‌ها و درها فراهم شده است.



علی‌رغم تمرکز ویژه‌ی بازی بر روی بخش چندنفره‌ی جذاب این عنوان در کنفرانس یوبی‌سافت، ولی این شرکت اعلام کرده که بازی بخش تک‌نفره نیز خواهد داشت و بازیکنان می‌توانند از تاکتیک‌های مشابه در بخش تک نفره نیز بهره‌مند شوند.

این عنوان، اولین بار در سال 2011 تحت عنوان Rainbow Six Patriots به نمایش در آمد و در آن داستان تکراری  هجوم تروریست‌ها به آمریکا روایت شد. بعد از این نمایش کوتاه، سکوت خبری در حول این بازی شکل گرفت. در نهایت و بعد از سه سال، امروز و در کنفرانس یوبی‌سافت در نمایشگاه E3، تریلری تازه با سیستمی کاملاً متفاوت از آنچه قبلاً بود، به نمایش در آمد. این عنوان در تاریخی نامعلوم در سال 2015 برای کنسول‌های نسل هشتم و PC عرضه خواهد شد.


Bloodborne، عنوان خونین دیگری از سوی سازندگان DarkSouls برای کنسول PS4
گیمرهای سبک RPG، بدون شک با نام Dark Souls و Deamon Solus آشنا هستند. عناوینی قدرتمند که با وجود دشواری بسیار در طی مراحل، طرفداران پر و پا قرص بسیاری دارد. حالا سونی در سورپرایزی ویژه برای طرفداران خود، عنوان انحصاری جدیدی از سوی سازندگان این بازی‌ها با نام Bloodborne را معرفی کرده است! عنوانی سراسر خون، وحشت و ترس که می‌تواند طرفداران ژانر نقش آفرینی را با خود به دنیایی تازه وارد سازد.



 Hidetaka Miyazaki کارگردان عناوین ماندگار و بزرگ سبک RPG و خالق بازی‌هایی همچون Dark Souls و Deamon Solus خبر از همکاری با سونی برای تولید یک انحصاری جذاب دیگر در سبک RPG داد.

تریلر سینمایی به نمایش در آمده از این بازی در کنفرانس E3، صحنه‌هایی مملو از خشونت، خون را در اتمسفر ناخوشایند به نمایش می‌گذارد که در همین مرحله اول، نوید ظهور یک بازی ترسناک در ژانر RPG را می‌دهد. بر اساس توضیحات سازندگان در کانال یوتیوب بازی، این بازی در شهری خیالی با نام Yharnam جریان خواهد داشت. شهری نفرین‌شده که مریضی، ترس و سایه مرگ در جای جای آن حضور دارد.


Dead Island 2 برای پلی استیشن ۴ و ایکس‌باکس وان معرفی شد
بعد از موفقیت نسخه اول سری Dead Island در بازی‌های اکشن آخرالزمانی، نوبت به نسخه دوم این سری رسیده است تا گیمرها را در دنیای پر از خشونت زامبی‌ها رها سازد! Dead Island هر چند یکی از شاهکارهای نسل هفتم محسوب نمی‌شود، ولی با گیم پلی پر زد و خورد و صحنه‌های خونین مملو از زامبی، طرفداران پر و پاقرصی را برای خود دست و پا نموده بود. حالا با گذشت چند سال از انتشار نسخه اول، سازنده عنوان اکشن اول شخص Spec Ops: The line، استدیوی Yager وظیفه تولید نسخه دوم این بازی را بر عهده خواهد گرفت و Deep Silver نیز همچنان در نقش ناشر این عنوان قرار خواهد داشت.



در تریلر سینمایی منتشر شده از این بازی در خلل کنفرانس سونی در E3، بار دیگر آلوده شدن انسان‌ها و تبدیل دنیا به یک جهنم مملو از زامبی به نمایش در آمد. همچنین سونی در ادامه کنفرانس خود، از وجود یک شخصیت جدید و مراحل انحصاری در کنسول خود خبر داد. فعلا خبر بیشتری از این بازی در دسترس نیست. در صورت انتشار اخبار بیشتر شما را در جریان قرار خواهیم داد. این عنوان در بهار 2015 (دی‌-بهمن) عرضه خواهد شد.


Grim Fandango بعد از پانزده سال به کنسول‌های بازی خواهد آمد
عنوان کلاسیک با مایه‌های نویر تیم شفر، مرد شماره یک ویدیوگیم در سال‌های دور، بعد از 15 سال، بالاخره راهی کنسول‌های بازی خواهد شد. این عنوان که در سال 1989 برای PC عرضه شده بود، بعد از مدت طولانی برای کنسول‌های دسته اول سونی یعنی Ps4 و PS Vita بازسازی خواهد شد.

در جریان برگزاری کنفرانس سونی در نمایشگاه E3، اعلام شد که بالاخره شرکت دیزنی (که شرکت تولید کننده این بازی، Lucas Art را پیش از این خریداری کرده است) با Double Fine به توافق نهایی رسیده‌ تا بعد از این مدت طولانی، یکی از ماندگارترین‌ عناوین سبک Point And click  راهی کنسول‌های PS4 و PS Vita شود.



عنوان Grim Fandango یکی از ماندگارترین عناوین نوین در سبک Point and Click با تم رنگی است که در سال 1989 برای PC عرضه شد، نمونه مشهور این سبک، بازی Walking dead شرکت Telltale است. کاراکتر اصلی بازی نیز  همان فرشته مرگ است که در دنیای مردگان و با قصه‌ای از جرم و گناه جریان به دنبال کسب حقیقت است. بدین ترتیب حالا گیمرهای نسل جدید نیز امکان تجربه طعم تازه‌ای از شاهکار قدیمی تیم شفر را خواهند داشت.

هر چند در ابتدای به نظر می‌رسید که این عنوان در انحصار کنسول ژاپنی‌ها خواهد بود، ولی مدتی بعد توسط توییتی که از تیم شفر در توییتر منتشر شد، مشخص شد که اندکی در این موضوع بازنگری شده است. چرا که بر اساس این توییت، بعید نیست که این عنوان مدتی بعد برای کنسول‌های دیگر یا حداقل پلتفرم سالیان دورش،‌ PC نیز عرضه گردد.


FIFA 15 با قابلیت‌‌های تازه؛ نسخه جدید پرطرفدارترین شبیه ساز فوتبال
EA از نسخه جدید پرطرفدارترین شبیه‌سازی‌ دنیای فوتبال رونمایی کرد. FIFA 15 که به رسم سالانه این سری طی چند ماهه آینده وارد بازار خواهد شد، با ده‌ها قابلیت تازه به دنیای علاقمندان بازی‌های رایانه‌ای خواهد گذاشت. FIFA 15 با قابلیت‌های تازه و امکانات نو، از پیشرفت‌های بصری تا تقویت سیستم هوش مصنوعی بازی، به میدان قدم گذاشته است تا تجربه‌ای واقعی‌تر از پرطرفدارترین ورزش دنیا را فراهم آورد.



درک واقعی از فوتبال از جمله آن مواردی است که می‌تواند تجربه بازی کردن با یک شبیه‌ساز ورزشی را زیر و رو سازد. از همین رو EA کانادا نهایت تلاش خود را در ایجاد یک شبیه ساز واقعی نموده است. تلاشی که به سبب آن گیمر احساس تماشای یک بازی فوتبال واقعی را از صفحه نمایش تلویزیون داشته باشد، نه یک بازی کامپیوتری. به همین خاطر حالا هر بازیکن سیستم احساساتی مخصوص خود را نسبت به همه چیز دارد که در اخلاقیات و ظاهر آن‌ها نمایان خواهد شد.
برای مثال زمانی که دو بازیکن تیم مقابل در بازی با یکدیگر جدل می‌کنند، احساسات آن‌ها را می‌توان در خط و نشان کشیدن‌هایشان بر روی یکدیگر و حتی دعواهای فیزیکیشان در بازی مشاهده نمود.


Bioware از تولید نسخه‌ای کاملا متفاوت از Mass Effect به همراه یک عنوان کاملا جدید خبر داد
فرنچایز Mass Effect یکی از برترین فرنچایزهای نسل هفتم شناخته می‌شود. حالا Bioware در خبری خوشحال کننده، خبر از ساخت نسخه جدید این عنوان داده است. نسخه‌ای که به طور کامل از سه نسخه قبلی جدا شده است و در دنیایی تازه جریان دارد. بالاخره و بعد از مدت‌ها انتظار، نسخه جدید سری Mass Effect رونمایی شد. آنطور که از صحبت‌های سازندگان بازی بر می‌آید در این نسخه خبری از قهرمان‌های نسخه پیشین نیست و به طور کلی با سیاره‌ای جدید، قهرمان‌های جدید و بالطبع داستانی تازه روبرو خواهیم شد. هر چند اتمسفر بازی هنوز بوی سابق را می‌دهد و یاد و خاطره فرنچایز محبوب Mass Effect را در یاد گیمرها زنده می‌کند.



البته این تنها سورپرایز Bioware در اولین روز برگزاری نمایشگاه E3 نبود. سورپرایز  دیگر سازندگان Mass effect ساخت عنوانی تازه و کاملا جدید است که به زودی قرار است اطلاعات بیشتری از آن منتشر شود.


نسخه جدید سری Tomb Rider با نام Rise of the Tomb Raider معرفی شد
یکی دیگر از عناوین مهم و پرسر و صدایی که در نمایشگاه E3 به نمایش در آمد، نسخه جدید سری Tomb rider بود. بعد از بازسازی موفق Crystal Dynamic از سری خاطره انگیز تومب رِیدر در سال گذشته، در خلل برگزاری کنفرانس مایکروسافت، دنباله‌ای بر این بازسازی معرفی شد. نسخه قبلی این بازی در سال 2013،‌ یکی از موفق‌ترین عناوین سال گذشته به شمار می‌رود که عملکرد موفقی برای جلب مخاطبین تازه و معرفی ابعاد جدیدی از شخصیت محبوب این سری قدیمی داشت.



حالا نوبت به نسخه جدید با نام Rise of the Tomb Raider رسیده است تا گیمرها را بار دیگر در دل ماجراجوی‌هایی جدید لارا کرافت قرار دهد. مایکروسافت تاریخ انتشار بازی را تعطیلات سال 2015 اعلام نموده است و هنوز هیچ اطلاعات خاصی در رابطه با انحصاری بودن عنوان یا عرضه آن برای کنسول‌های دیگر یا PC اعلام نشده است.


محتویات اضافه Tom Clancy’s The Division ابتدا برای Xbox One عرضه خواهد شد
بار دیگر نمایشگاه E3 و معرفی‌و نمایش عنوان بزرگ و پر سر و صدا! حالا نوبت به نمایش تازه‌ای از عنوان جدید از سری محبوب نویسنده معروف، TomClancys رسیده تا گیمرها را با خود به قلب ماجراجویی تازه‌ای ببرد. سری محبوب تام کلنسی، یکی از پرفروش‌ترین و پرطرفدارترین سری‌های شرکت یوبی سافت محسوب می‌شود. بدون تردید، بعضی از عناوین خاطره‌انگیزی که تحت نام این سری عرضه شده‌اند، هیچ گاه از خاطر نخواهند رفت.



حالا نوبت به عنوان The Division، جدیدترین نسخه از این سری رسیده تا بار دیگر به گیمرها فرصت قرار گرفتن در دنیایي کاملا متفاوت از تام کلنسی را بدهد. در نمایشی که از این عنوان در کنفرانس مایکروسافت در E3 به نمایش در آمد، ویژگی‌های Co-op و نحوه همکاری بازیکنان برای پیشبرد بازی در معرض نمایش قرار گرفت.


عنوان جدید سازندگان لیمبو برای کنسول Xbox One، معرفی شد
عناوین پلتفرمر خلاقانه‌ای که این روزها بر سر در دفترچه خاطرات هر گیمری ثبت شده‌اند، کم نیستند. لیمبو با گرافیک دو بعدی اما هنری، گیم‌پلی ساده و روند داستانی عمیق خود، از جمله همین عناوین ماندگار است. بازی جدید سازندگان یکی از خلاقانه‌ترین بازی‌های ویدیویی در نسل هفتم که با معماها و پازل‌های تیره و خشن، گرافیک سیاه و سفید و هنری نام خود را در جزو بهترین تولیدکنندگان عرصه بازی‌های رایانه‌‌ای ثبت کرده‌اند، در راه است. نام این عنوان تازه که از قضا سبک و سیاق آشنای عنوان قبلی را دارد، inside است.



این عنوان که در خلل برگزاری کنفرانس مایکروسافت در نمایشگاه بزرگ E3 به نمایش در آمد، اندکی رنگارنگ تر از لیمبو است، ولی همچنان احساس می‌کنیم که طعم بی‌نظیر یک پلتفرمر بی‌همتا را به همراه خواهد داشت. بر اساس گفته مایکروسافت، عنوان تازه سازندگان لیمبو در سال آینده برای Xbox One عرضه خواهد شد. هنوز خبری از انتشار inside برای دیگر کنسول‌ها یا PC نیست.


مایکروسافت با Halo: The Master Chief Collection هر چهار نسخه هیلو را به ایکس باکس وان می‌آورد
نسخه پنجم از سری بازی‌های هیلو تا سال ۲۰۱۵ آماده نخواهد شد و از این رو مایکروسافت برای جذب مخاطبین این بازی، یک کلکسیون شامل چهار نسخه قبلی Halo را آماده کرده است. مایکروسافت در کنفرانس E3 خود خبر از مجموعه Halo: Master Chief Collection داد. این بازی از ۱۱ نوامبر یا ۲۰ آبان ماه در دسترس کاربران ایکس‌باکس وان قرار خواهد گرفت. کاربران از طریق یک دیسک به هر چهار نسخه بازی Halo که قابل اجرا بر روی ایکس‌باکس وان خواهند بود، دسترسی خواهند داشت. همه بازی‌ها در رزولوشن 1080p اجرا خواهند شد و برای هر کدام نیز سرورهای اختصاصی در نظر گرفته شده است تا علاقمندان بتوانند با یکدیگر به رقابت بپردازند.



نکته جالب توجه دیگر درباره Master Chief Collection مربوط به پیشنمایش اولیه Halo 5 است. کاربران می‌توانند نسخه آزمایشی اولیه از Halo 5 را در این مجموعه بازی کنند. البته نسخه اولیه Halo 5 از دسامبر امسال به این مجموعه اضافه خواهد شد. مجموعه Master Chief Collection شامل Halo: Combat Evolved, Halo 2, Halo 3, Halo 4 خواهد بود و با قیمت ۵۹.۹۹ دلار از ۲۰ آبان ماه در دسترس علاقمندان ایکس‌باکس وان خواهد بود.

 • همراه وبگردی ٢٠:٣٠ باشید




اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۲
در انتظار بررسی: ۰
Netherlands
امیر حسین یزدانی
۱۸:۵۹ ۰۸ آبان ۱۳۹۳
به نظر من این وبلاگ برای شناخته شدن بازی های ایرانی وسایر بازی ها و بازی ساز های ایرانی خوب است .آیا بازی project spark به باا می آید ؟ چه زمانی؟
Iran (Islamic Republic of)
mohammadbehruzi
۱۴:۰۵ ۰۲ مرداد ۱۳۹۳
من دارم پولامو جمع میکنم یکی شو بخرم راستی قیمتش الان چنده
آخرین اخبار