سی ان ان گزارش داد

صدر نشینی "آمریکا" در بی عدالتی و نابرابری توزیع ثروت در این کشور

بر اساس گزارش ها یکی از مشکلات جدی جهان در سال 2014 نابرابری و بی عدالتی در توزیع ثروت و درآمد است.

به گزارش گروه اقتصادی باشگاه خبرنگاران به نقل از سی ان ان، نابرابری و بی عدالتی در توزیع ثروت و درآمد یکی از بزرگترین مشکلات جهان در سال 2014 است. این مشکل به حدی جدی است که باعث شده است سازمان همکاری های اقتصادی و توسعه از آمریکا به عنوان بزرگترین اقتصاد جهان بخواهد اقدام بیشتری برای مقابله با این پدیده انجام دهد.

بر این اساس، در آمریکا متوسط درآمد 10 درصد از شهروندان بسیار ثروتمند این کشور 16 برابر متوسط درآمد 10 درصد فقیر و کم درآمد این کشور است.

از نظر نابرابری و بی عدالتی درآمد، آمریکا رتبه چهارم جهان را بعد از ترکیه، مکزیک و شیلی دارد.

در آمریکا مدیران عامل شرکت ها 300 برابر کارگران خود حقوق دریافت می کنند، در واقع این شرایط فضایی بسیار مسموم را در جامعه و اقتصاد آمریکا ایجاد کرده است.

به همین علت طبقه متوسط آمریکا خواستار سهم بیشتری از درآمد و ثروت کشورشان هستند. طبقه کارگر در آمریکا می گویند به طور کامل فراموش شده اند.

"آنجل گوریا" دبیر کل سازمان همکاری های اقتصادی و توسعه در گفتگو با سی ان ان در این خصوص گفت: ما باید بهره وری و رقابت سالم را تشویق کنیم و دستمزدها را افزایش دهیم.

برای حل این مشکل لازم است اشتغالزایی از طریق خدمات دولتی بیشتر شود و دولت باید مهارت مردم را بیشتر کند تا بتوانند جذب بازار کار شوند.

البته مالیات نیز بخشی از این مسئله است و دولت می تواند با معافیت های مالیاتی برای شرکت ها آنها را به جذب مردم تشویق کند.

باید توجه داشت بی عدالتی در توزیع ثروت و درآمد مشکلی است که در طولانی مدت ایجاد شده است و حل آن زمانبر است. به نظر من هر دو حزب دموکرات و جمهوریخواه باید با همکاری یکدیگر با این بی عدالتی مقابله کنند.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار