عضو هیأت مدیره انجمن فولاد در گفتگو با باشگاه خبرنگاران:

کاهش تولید محصولات نهایی "فولاد"/ بانک‌ها مسیر ورود بخش خصوصی را هموار کرده‌اند

خوروش گفت: هم‌اکنون بخش خصوصی با همکاری بانک‌ها در پایه‌‌های تولید سرمایه‌گذاری می‌کند و دولت در حال خروج از این حوزه و در پی واگذاری به بخش خصوصی است.

احمد خوروش، عضو هیأت مدیره انجمن تولیدکنندگان فولاد در گفتگو با خبرنگار اقتصادی باشگاه خبرنگاران، با بیان اینکه از لحاظ مصرف، بازار فولاد راکد است اظهار داشت: هم‌اکنون طرح‌های عمرانی دولت تقریبا متوقف شده که این مسئله باعث ایجاد رکود بسیار شدید در بازار فولاد گشته است.

وی با اشاره به اینکه اکثر کارخانجات با کاهش تولید روبه‌رو بودند افزود: تولید فولاد خام افزایش ولی تولید محصولات نهایی با کاهش مواجه شده است.

به گفته خوروش تولید فولاد خام نسبت به اواخر سال گذشته کاهش ولی نسبت به مدت مشابه سال 92 رشد داشته است.

عضو هیأت مدیره انجمن تولیدکنندگان فولاد با بیان اینکه هم‌اکنون فولاد در دنیا به خصوص چین وضعیت مناسبی ندارد خاطرنشان کرد: رکود و بی‌ثباتی در بازار مصرف وجود دارد ولی با توجه به آرامشی که وضعیت اقتصادی جامعه پیدا کرده امید به بهبود شرایط داریم.

وی همچنین به ورود بخش خصوصی به حوزه فولاد کشور اشاره کرد و افزود: هم‌اکنون بخش خصوصی با همکاری بانک‌ها در پایه‌‌های تولید سرمایه‌گذاری می‌کند و دولت در حال خروج از این حوزه و در پی واگذاری به بخش خصوصی است.

به گفته خوروش ورود بخش خصوصی به بخش فولادی کشور بسیار مثبت ارزیابی می‌شود و می‌تواند این بازار را از حالت رکود خارج کند.

انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار