لاریجانی در همایش ملی مهارت‌آموزی آموزشگاه‌های آزاد و فنی و حرفه‌ای:

اگر دست واحدهای تولیدی و کارآفرینی را نگیریم، نمی‌توانند از رکود خارج شوند

رئیس مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه ما در کشور از نظر اقتصادی درگیر موضوع بیکاری، تورم و رکود هستیم که مشکل بزرگی است، گفت: آنقدر مشکلات پیچیده برای کارگاه‌های صنعتی و تولیدی به وجود آمده است که اکثر واحدهای تولیدی و کارآفرینی نیازمند حمایت مالی هستند و اگر دستشان را نگیریم، نمی‌توانند از رکود خارج شوند.

به گزارش خبرنگار پارلمانی باشگاه خبرنگاران؛ علی لاریجانی رئیس مجلس شورای اسلامی بعدازظهر امروز شنبه (31خردادماه) در همایش ملی مهارت‌آموزی آموزشگاه‌های آزاد و فنی و حرفه‌ای کشور که در سالن همایش‌های برج میلاد برگزار شد، گفت: شهید چمران به عنوان یک نیروی مجاهد و همچنین شخصیتی عالم برای ما شناخته شده است، اما یکی از ابعاد شخصیتی وی که کمتر بر آن شناخت داریم، حرکت در آموزش‌های فنی و حرفه‌ای بود.
 
وی ادامه داد: شهید چمران در این زمینه یک متفکر بود و می‌اندیشید که اگر فرزندان ما صاحب فن نباشند، نمی‌توانند موفق شوند.
 
رئیس مجلس شورای اسلامی ضمن قدردانی از مسئولین آموزشگاه‌های فنی و حرفه‌ای تصریح کرد: امروز آموزشگاه‌های فنی و حرفه‌ای حرکتی پیش‌رونده برای کشور است و نباید از هیچ کمکی به آنها دریغ کرد چرا که ما امروز برای توسعه کشور به این جهش نیاز داریم.
 
لاریجانی اظهار داشت: ارزیابی از شرایط کشور نشان می‌دهد که باید در این زمینه کار بیشتری انجام داد، به ویژه اینکه کشور ما در زمینه هسته‌ای به مسائلی برخورد کرده که البته ما در این زمینه مسیر روشنی را دنبال کرده‌ایم، اما طرف‌ مقابل ما بهانه‌جویی کرده است.
 
وی ادامه داد: بخش دیگری از مسائلی که قدرتهای جهانی به وجود آورده‌اند و ما شاهد آن هستیم، مسائلی است که در سوریه و برخی کشورهای دیگر به وجود آمده که البته در این زمینه نیم‌نگاهی نیز به ما داشته‌اند، اما بحمدالله جلوی این ماجراجویی‌ها تا حدی گرفته شد.
 
وی تاکید کرد: آنها با هر روش اصلاحی برای منطقه مخالفت می‌کنند که نمونه بارز آن مسائل عراق بود و این مسئله را روشن‌تر کرد.
 
لاریجانی در ادامه بیان کرد: گاهی کشورهای منطقه که با ما مذاکره می‌کردند می‌گفتند ساختار حکومت سوریه دموکراتیک نیست اما باید از آنها پرسید در مورد عراق چه می‌گویید و چرا با عراق درگیر شده‌اید؟ پس غیر از این نمی‌تواند باشد که کلا با ساختار دموکراتیک مشکل دارید، آنها نمی‌خواهند طوایف به راحتی در عراق در کنار یکدیگر زندگی کنند.
 
رئیس مجلس شورای اسلامی تصریح کرد: آنها به دنبال هدفی هستند که منطقه مشغول درگیری‌های داخلی باشد و توسعه پیدا نکند.
 
وی گفت: از گذشته، عراق و امنیت آن برای ما مهم بوده و این حقی است برای ایران که یک همسایه آرام داشته باشد و به همین دلیل است که همه طوایف عراق با ما ارتباط نزدیکی دارند، جریان‌هایی که امروز به وجود آمده برای بهم ریختن ساختار یکپارچه عراق است که البته موفق نخواهند شد.
 
لاریجانی با بیان اینکه ما در کشور از نظر اقتصادی درگیر موضوع بیکاری، تورم و رکود هستیم که مشکل بزرگی است، تصریح کرد: دولت فعلی برای رفع این موارد تلاش می‌کند، اما مشکلات پیچیده برای کارگاه‌های صنعتی و تولیدی آنقدر به وجود آمده است که اکثر واحدهای تولیدی و کارآفرینی نیازمند حمایت مالی هستند و اگر دستشان را نگیریم، نمی‌توانند از رکود خارج شوند.
 
رئیس مجلس شورای اسلامی تاکید کرد: مسئله خروج از رکود یک بحث است و ساز و کارهای اقتصادی بحث دیگر، تا زمانی که ما افراد صاحب حرفه پیدا نکنیم، نمی‌توانیم در این زمینه به ایراد سخن بپردازیم.
 
وی با بیان این نکته که مردم برای صاحب حرفه‌شدن به بخش خصوصی رجوع می‌کنند، گفت: ما سپاسگزاری می‌کنیم که بخش خصوصی این بار را از دوش دولت بر می‌دارد، اما باید به این نکته توجه کرد که مسئله آموزش‌های دانشگاهی ما متورم است و ما باید سرمایه‌گذاری وسیعی در این زمینه انجام دهیم.
 
رئیس مجلس شورای اسلامی همچنین اظهار داشت: سازمان‌ها و آموزشگاه‌ها حتما باید حمایت مالی شوند تا به روز شوند، ما سرمایه زیادی برای توسعه کشور هزینه می‌کنیم که باید بخشی از آن صرف این مسئله شود و حتی شاید نیاز باشد پیوست فنی حرفه‌ای فراهم کرد تا نیروی کارآمد تربیت شود که اگر در این زمینه احتیاج به قانون هم باشد، می‌توانیم در قانون برنامه ششم و در مجلس شورای اسلامی به آن بپردازیم.
 
وی در پایان خاطرنشان کرد: تردید نکنید که مسئله آموزشگاه‌های فنی و حرفه‌ای یکی از دغدغه‌های مهم برای مجلس است و ما سمت‌گیری درست در این زمینه را انجام می‌دهیم و امیدواریم در لایحه برنامه ششم به این مسئله پرداخته شود.
 
انتهای پیام/
 
 
رئیس مجلس ش
برچسب ها: همایش ، ملی ، مهارت
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار