آیت‌الله العظمی مظاهری:

قضیه عراق مصیبت بزرگی برای عالم اسلام است

حضرت آیت الله مظاهری گفتند: قضیه عراق مصیبت بزرگی برای عالم اسلام است و همه باید همت کنیم که این مصیبت بزرگ رفع شود.

به گزارش گروه سیاسی باشگاه خرنگاران به نقل از حوزه ؛حضرت آیت‌الله مظاهری در ادامه دروس اخلاقی خود،با ابراز تاسف ار وضعیت اسفناک عراق و با بیان این‌که امروز، روز خوشحالی صهیونیسم است، اظهارداشتند: این تلاش دشمن است  که ما به جان هم بیفتیم و به قول قرآن، وقتی که ما به جان هم افتادیم، خودمان یکدیگر را نابود می‌کنیم.
 
ایشان، به جان هم افتادن مسلمانان را خطر بزرگ عنوان کرده و تاکید کردند: الان عراق وظیفۀ سنگینی بر عهده دارد و به وظیفه عمل کرده و عمل می‌کند، ما نیز باید وظیفه‌ خود که طرف‌داری از آنها و دعا و راز و نیاز با خداست اهتمام داشته باشیم.
 
چه کار کنیم تا عاقبت به خیر شویم
 
ایشان در ادامه سخنان خود، اهمیت به نماز و اهتمام جدی به آن را از مهمترین عوامل عاقبت به خیری نام برده و تصریح کردند: اهمیّت به نماز باعث رفع گرفتاری‌ها، برکت در زندگی و عمر می‌شود ، در مقابل آدم بی‌نماز عاقبت به خیر نخواهد شد.
 
این مرجع تقلید، عاقبت‌به‌خیری را به سه معنا تقسیم کرده و بیان داشتند؛ اینکه دعا می‌کنید که خدا شما را عاقبت به‌خیر کند، یک معنایش اینست که ذلّت بعد از عزّت نداشته باشید، یک معنا هم اینکه حال انحراف برایمان پیدا نشود و دیگر اینکه دم مرگ سرفراز خدمت امیرالمؤمنین علی«سلام‌الله‌علیه» باشیم و نماز است که انسان را عاقبت‌به‌خیر می‌کند و نمی‌گذارد ذلّت بعد از عزت پیدا شود.
 
نماز در بن بست ها به داد انسان می رسد
 
ایشان با تاکید بر این‌که اهمیّت به نماز در بن‌بست‌ها و انحراف‌ها دست انسان را می‌گیرد گفتند: قرآن به نماز خیلی اهمیت داده است از جمله آیۀ اوّل سوره بقره خیلی که اهمیت به نماز به صورت عالی بیان شده است از امام صادق«سلام‌الله‌علیه» سوال می‌کنند افضل اعمال چیست می‌فرمایند: از قرآن سوال کن که افضل اعمال را بعد از تشیع نماز می‌داند."«بِسْمِ اللَّهِ الرَّحْمنِ الرَّحِيمِ‌ ، الم‌ ، ذلِکَ الْکِتَابُ لاَ رَيْبَ فِيهِ هُدًى لِلْمُتَّقِينَ‌ ، الَّذِينَ يُؤْمِنُونَ بِالْغَيْبِ وَ يُقِيمُونَ الصَّلاَةَ وَ مِمَّا رَزَقْنَاهُمْ يُنْفِقُونَ»
 
معظم‌له با اشاره به تاکید قرآن برنماز گفتند: البته قرآن امر به خواندن نماز نمی‌کند بلکه قرآن در همه جا می‌فرماید اقامۀ نماز کن. اقامۀ نماز هم یعنی نماز اوّل وقت، با جماعت و با تعقیب و اگر شد نماز با حضور قلب. بنابر این سعی کنیم به نماز اهمیت دهیم و موقع نماز همۀ کارها تعطیل باشد و همه چیز فدای نماز شود. موقع نماز مسجدها پر باشد و با حضور قلب در این مکالمه با خدا خود را رستگار نماییم. «قَدْ أَفْلَحَ الْمُؤْمِنُونَ‌ ، الَّذِينَ هُمْ فِي صَلاَتِهِمْ خَاشِعُونَ» [2]
 
ایشان تاکید کردند: کسی‌که تسامح و تساهل در نماز دارد و در اوّل وقت به فکر نماز نیست و دیگران را از وسایل ضروری زندگی منع می‌نماید؟ و با این‌که می‌تواند گره‌گشای کار مسلمان‌ها باشد اما نمی‌گشاید به تعبیر قرآن مصداق بی‌دینی است.
 
حضرت آیت‌الله مظاهری‌ تصریح کردند: اهل‌بیت«سلام‌الله‌علیهم» کسانی را شفاعت می‌کنند که نمازخوان باشند و به نماز اهمیت دهند و نماز در متن زندگی آنها باشد و الاّ اگر نماز نخواند یا نماز را سرسری و تسامحی و تساهلی بخواند، وضعیتش خطرناک است.
 
ایشان با تاکید براهمیت نماز، ادامه دادند: پیامبر(ص) در تمام 84 جنگی که داشتند همواره در وسط جبهه به نماز اول وقت اهتمام جدی داشتند امام حسین«سلام‌الله‌علیه» در وسط جبهه درحالی که بسیاری از اصحاب شهید شده بودند، نماز خواندند. وقتی او گفت یابن رسول الله! ظهر است و می‌خواهم نماز بخوانم، آقا امام حسین خوشحال شدند و فرمودند خدا تو را از نمازگزاران قرار دهد و بالاخره نماز خواندند.
برچسب ها: قضیه ، عراق ، آیت الله ، مظاهری
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار