جان کری با حامد کرزی تلفنی گفتگو کرد

وزیرخارجه آمریکا در تماس تلفنی با رئیس جمهور افغانستان بر اهمیت وحدت ملی و عملیات سیاسی مسالمت آمیز در این کشور تأکید کرد.

به گزارش سرويس بين‌‌الملل باشگاه خبرنگاران به نقل از خبرگزاری فرانس پرس، وزرات خارجه آمریکا در بیانیه ای اعلام کرد: جان کری وزیر خارجه آمریکا در طی تماس تلفنی با حامد کرزی رئیس جمهور افغانستان بر اهمیت وحدت ملی وروند سیاسی مسالمت آمیز تأکید نمود.

جان کری در طی این تماس مجددا بر حمایت ایالات متحده آمریکا از روند انتخاباتی در افغانستان و تشویق کمیسیون مستقل انتخابات برای اطمینان از شفافیت در انتخابات  تأکید نمود.

در بیانیه وزارت خارجه آمریکا همچنین آمده است: جان کری از تصمیم کمیسیون ملی انتخابات مبنی بر آغاز بررسی آراء در کشور تمجید کرد و خواستار بررسی کامل و دقیق انتخابات به منظور اطمینان مردم افغانستان به سلامت روندانتخاباتی، شد.

در این بیانیه آمده است: جان کری همچنین به کرزی گفت: ایالات متحده اگرچه از هیچ نامزدی حمایت نمی‌کند؛ اما بر حمایتش از روند شفاف، باز ومعتبر که از سوی مردم افغانستان مورد حمایت قرار گیرد، تأکید دارد.

در این بیانیه همچنینآمده است که جان کری گفته: از تمامی طرف‌ها در افغانستان می خواهیم به منظور محقق شدن این هدف تلاش نمایند.


انتهای پیام/


اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار