عضو کمیسیون بهداشت و درمان مجلس:

مسئولان به فکر جایگزینی تفریحات سالم برای جوانان باشند/ فروش اسانس قلیان در برخی داروخانه‌ها تأسف‌بار است

دخانیات چه سیگار و چه قلیان برای سلامت بدن انسان مضر است اما آنچه به لحاظ علمی ثابت شده است میزان ضرر قلیان 30برابر سیگار است و هر پک قلیان با 70پک سیگار برابری می‌کند.

علی کائیدی عضو کمیسیون بهداشت و درمان مجلس در گفتگو با خبرنگار بهداشت و درمان باشگاه خبرنگاران ، اظهار داشت: آنچه مسلم است دخانیات سیگار و قلیان همگی برای سلامت انسان مضر است اما پایین آمدن سن استعمال قلیان به 13سال در کشور به عنوان یک زنگ خطر برای نسل جوان کشور و از بین رفتن سلامت جوانان به حساب می‌آید.

وی تصریح کرد: بیماری‌های عفونی و سرطان‌ها ارتباط مستقیم با استعمال قلیان دارند و با توجه به اینکه مصرف آن به شدت در قهوه‌خانه‌ها درحال تبلیغ است، باید هر چه سریع‌تر سطح کشور و شهرهای بزرگ از این وسیله مرگ‌بار پاک‌سازی شود.

وی با بیان اینکه حتی دیده شده برخی داروخانه‌ها هم اسانس‌های متنوع قلیان را بفروش می‌رسانند خاطرنشان کرد: این مسائل نشانه غفلت و بی‌توجهی همه مسئولین به سلامت جوانان کشور است چراکه استعمال تمام دخانیات به خصوص قلیان به علت مشکلات اجتماعی و فرهنگی در جامعه شیوع یافته است و بیکاری و فقر مالی به شدت در گرایش به این ماده سرطان‌زا اثر داشته است.

وی یادآور شد: شاید توقع بی‌جایی نباشد که از مسئولین بخواهیم ضمن اطلاع‌رسانی در خصوص مضرات استعمال دخانیات به فکر جایگزینی تفریحات سالم برای جوانان و رفع مشکلات اشتغال و اقتصادی آنان نیز باشند.


انتهای‌پیام/

برچسب ها: قلیان ، دخانیات ، سرطان ، تفریح
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۶
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۰:۴۷ ۱۶ مهر ۱۳۹۳
بله دوستان نکشید واقعن تأسف باره واقعن ک قلیان چیه همش مریضیه
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۰:۴۳ ۱۶ مهر ۱۳۹۳
قلیان یک وسیله برای سرگرمی جوانای عزیز و عشقی است پس اینقدرسنگ جلو پامون نندازین بزارین شادباشیم حداقل از این راه ک فکرمونم بازشه و شاداب باشیم مسولان عزیز بیخیال بشین تا ی دوسیب باهم بزنیم تا بفهمین چه خوشه اصلشه
Iran (Islamic Republic of)
Irani
۱۳:۵۴ ۱۴ تير ۱۳۹۳
این چیز رو کی مد کرد برا جوونا خدا لعنتش کنه الانا مد شده همه میرن عکس میندازن میزارن افتخارم میکنن یکی نیس بگه بدبخت میدونی چه ضربه ای به خودت میزنی
Iran (Islamic Republic of)
ایمان
۱۳:۳۱ ۱۴ تير ۱۳۹۳
دلت خوشه با حقوقه 500 هزار تومان چی کار میشه کرد تفریح پس انداز لباس ازدواج قلیون 2 هزار تومان سینما که فیلم درستی هم نداره حداقل 20 تومان خرج داره حالا تفریهای دیگه بماند
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۲:۴۴ ۱۴ تير ۱۳۹۳
واقعاافتضاحه، تو محله ما(شمال شرق تهران) به زور ی باشگاه پیدا میشه، اونم اینقد کوچیک و شلوغه آدم رغبت نمیکنه بره توش...اونوقت 3-4 تا مغازه فروش قلیون و منقل و ...این آشغالا هست!!! معلومه ک مقصر خود مسئولان اند..
Iran (Islamic Republic of)
بهزاد
۱۲:۱۳ ۱۴ تير ۱۳۹۳
مسولین کجایید؟چرا نمیشنوید این 10 مین باره که باشگاه خبر نگاران داره در مورد قلیون هشدار میده.حتما باید بچه خودتوونو تو قهوه خونه ببینید تا یه فکری بردارید؟
آخرین اخبار