ساخت و تحویل 20 هزار واحد مسکونی به مددجویان تا پایان امسال/ تمامی روستاها دارای خانه بهداشت می شوند

مدیر کل دفتر تامین مسکن و امور مهندسی ساختمان کمیته امداد امام خمینی(ره)گفت:امسال 20 هزار واحد مسکونی با برنامه ریزی صورت گرفته، تا پایان امسال احداث و تقدیم مددجویان خواهد شد.

به گزارش گروه اجتماعی باشگاه خبرنگاران قادر صمدی در نهمین شب از برگزاری مراسم جشن رمضان با بیان اینکه تامین مسکن مددجویان مورد حمایت یکی از خدمات اساسی این نهاد است،گفت:پروژه های ساختمانی این نهاد شامل تامین مسکن مددجویان و  همچنین تامین ساختمانهای حمایتی،فرهنگی و تربیتی است.
 
وی با اشاره به نقش و کارکرد مسکن مناسب در زندگی افراد،تصریح کرد: مسکن مناسب در برقراری امنیت و آسایش، ارتقاء سطح سلامت روحی،روانی و بهداشت خانواده و ایجاد ارزش افزوده برای خانواده های تحت پوشش خصوصا ایتام،زنان سرپرست خانوار و کاهش سبد هزینه خانوار نقش بسزایی دارد.

وی بر تامین مسکن مقاوم در برابر حوادث با توجه به حادثه خیز بودن کشورمان تاکید کرد و افزود: در صورت مسکن مقاوم خانواده ها آسیب نمی بینند.

وی با بیان اینکه بخشی از مبالغی که از طریق مشارکتهای مردمی جمع آوری می شود صرف تامین مسکن مددجویان می شود،افزود: مردم خیر و نیکوکار می توانند از طریق  کمکهای نقدی و یا تامین مصالح و ارائه خدمات فنی و مهندسی در تامین مسکن نیازمندان مشارکت کنند.

وی با بیان اینکه با مشارکت بیشتر مردم و خیران، تامین مسکن مددجویان از لحاظ کمی و کیفی افزایش خواهد یافت،افزود: با توجه به گستردگی نیاز مسکن افراد نیازمند  و امکانات محدود این نهاد، امیدواریم با کمک مردم خیر در مدت زمان منطقی مشکل مسکن نیازمندان حل شود.

صمدی خاطر نشان کرد: اولویتهای اصلی ساخت و تحویل مسکن مددجویی ابتدا با ایتام و مددجویان مناطق محروم و دور افتاده و سپس با زنان سرپرست خانوار است.

وی  از  احداث و تکمیل هفت هزار واحد مسکن مددجویی در مناطق کپرنشین جنوب استان کرمان در سال جاری خبر داد و یادآور شد:بیشترین آمار احداث مسکن مددجویی مربوط به استانهای خوزستان،خراسان شمالی،خراسان جنوبی،خراسان رضوی سیستان و بلوچستان و جنوب کرمان بوده است.
مدیر کل دفتر تامین مسکن و امور مهندسی ساختمان کمیته امداد امام خمینی(ره) به احداث و ساخت ساختمانهای حمایتی جهت مددجویان نظیر کانونهای فرهنگی، خوابگاههای دانش آموزی واردوگاههای تربیتی و فرهنگی که مخصوص ارائه خدمات فرهنگی تربیتی و حرفه آموزی به مددجویان تحت حمایت است، اشاره کرد و گفت:در تابستان امسال 20 اردوگاه این نهاد در سراسر کشور فعال است که دانش آموزان  و خانواده های تحت حمایت از خدمات آموزشی و تربیتی در این اردوگاهها بهره مند هستند.

وی به مشارکت کمیته امداد امام(ره) در کارهای عام المنفعه از جمله:ساخت مسجد و احداث خانه های بهداشت اشاره کرد و گفت: با همکاری وزارت بهداشت،درمان و آموزش پزشکی نسبت به احداث خانه های بهداشت در روستاها اقدام شده است و  تا دهه فجر امسال روستای فاقد خانه بهداشت نخواهیم داشت.
   
 
انتهای پیام/                            
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار