اسدی در گفتگو با باشگاه خبرنگاران:

لایحه قضازدایی از توسل بی‌رویه به مجازات جلوگیری می‌کند

یک حقوقدان گفت: لا‌یحه قضازدایی در راستای سیاست حبس‌زدایی، کاهش عناوین مجرمانه، استفاده از مجازات‌های جایگزین حبس و... تهیه شده است و از توسل بی‌رویه به مجازات جلوگیری می‌کند.

"عباس اسدی" در گفتگو با خبرنگار حقوقی قضایی باشگاه خبرنگاران، با اشاره به اهمیت لایحه قضازدایی و سیاست حبس‌زدایی اظهار داشت: دغدغه‌های مسئولا‌ن قوه قضاییه برای حبس‌زدایی، جرم زدایی و قضازدایی قابل تقدیر است و با توجه به اینکه این مهم در کشورهای توسعه‌یافته از حدود ۲ دهه قبل در حال اجراست، بنابراین لا‌زم بود که این سیاست‌ها در رأس سیاست‌های جنایی دستگاه قضایی قرار گیرد.
 
وی ادامه داد: لا‌یحه قضازدایی در راستای سیاست حبس‌زدایی، کاهش عناوین مجرمانه، استفاده از مجازات‌های جایگزین حبس و تجدید‌نظر در سیاست جنایی تقنینی؛ تهیه شده است و از توسل بی‌رویه به مجازات جلوگیری می‌کند.  
 
اسدی تصریح کرد: ‌قوه قضاییه درخصوص سیاست جنایی–تقنینی، اقدامات نسبتاً مطلوبی را انجام داده است واین‌که در برنامه چهارم توسعه، زندان‌زدایی و حبس‌زدایی در صدر سیاست‌های دستگاه قضایی قرار گرفته، به طور قطع نتیجه اقدامات قوه قضاییه است. 

این حقوقدان در پایان خاطرنشان کرد: مواردی چون ضرورت جرم‌زدایی از قوانین کیفری، گسترش سیاست قضازدایی، استفاده از کمیسیون‌های شبه‌قضایی در رسیدگی‌ها، حذف برخی عناوین مجرمانه از قوانین در لایحه قضازدایی لحاظ شده است. 

انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار