ساری /

دستگیری قاچاقچی 15 تن از چوب های جنگلی شهرستان بهشهر

رییس اداره منابع طبیعی بهشهر گفت : قاچاقچی 15 تن از چوب های جنگلی شهرستان بهشهر پس از کشیک 10 روزه نگهبانان و ماموران حفاظتی بهشهر شناسایی و دستگیر شد.

ˈ مسعود حبیبی در گفتگو با خبرنگار باشگاه خبرنگاران ساری افزود : این قاچاقچی چوب در چند نوبت مبادرت به قطع درخت ˈراشˈ از گونه های گران قیمت جنگلی کرد که با اطلاع رسانی مردم روستای شهید آباد و تشکل های غیردولتی ، یگان حفاظت اداره منابع طبیعی بهشهر برای دستگیری وی وارد عمل شدند .

وی بیان کرد : به دلیل وسعت طرح جنگلداری نکاچوب در حوزه استحفاظی بهشهر ، نیروهای حفاظت و قرق بانان به صورت شبانه روزی مراقبت نامحسوس خود را آغاز کردند و بالاخره موفق شدند پس از 10 شب نگهبانی ، این قاچاقچی 40 ساله را در جنگل های روستای شهید آباد بهشهر، شناسایی و دستگیر کنند .

رییس اداره منابع طبیعی بهشهر افزود : این قاچاقچی که متوجه حضور ماموران حفاظت منابع طبیعی بهشهر شده بود قصد مقاومت و فرار از چنگال قانون را داشت که با تیراندازی ماموران دستگیر و تحویل مراجع قضایی شد .

حبیبی با اشاره به اینکه قطع و حمل هرگونه درخت و چوب جرم محسوب شده و با متخلفان برابر قانون برخورد می شود، افزود: تبدیل چوب های قاچاق به زغال و انتقال آن به خارج از استان و فروش آن از اهداف و انگیزه های این قاچاقچی بود./س


برچسب ها: دستگیری ، جنگل ، چوب
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.