اصفهان؛

طوفان درخت سرو باغ فين كاشان را از جا درآورد

وزش باد و طوفان شديد يكی از درختان قديمی سرو در باغ تاريخی فين كاشان را از ريشه درآورد.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از اصفهان، رئیس اداره میراث فرهنگی صنایع دستی وگردشگری کاشان با بيان اينكه اين حادثه طبيعي هيچ خسارت جاني و مالي در اين باغ در پي نداشت اظهار كرد: باغ فين در برابر توفان عصر روز گذشته كه خساراتي به اماكن و درختان و نيز برخي تاسيسات كاشان زد، كمترين ميزان خسارت را داشت.


وي خاطرنشان كرد: در پي وقوع باد شديد و توفان سال هاي قبل، بيش از 10 درخت در باغ تاريخي فين شكسته شد.


محسن جاوری، افزود: معمولا درختان سرو داراي رييشه هاي سطحي هستند و اين مساله به كنده شدن آنها در توفان هاي شديد كمك مي كند.

وي تصريح كرد: پيشتر درختان اين باغ را به هم بسته بودند كه اين روش نيز خالي از نقص نيست.

جاوري تاكيد كرد: درختان سرو باغ تاريخي فين براي جلوگيري از اين گونه حوادث بايد به طور اصولي به گونه اي مهار شوند كه در منظر هم، براي گردشگران زيبا و جالب به نظر بيايند.

وي با اشاره به اين كه باغ فين در فهرست جهاني ثبت شده است، افزود: مهار كردن درختان آن بايد با دقت و ظرافت انجام شود كه اين مهم افزون بر در اختيار داشتن بودجه كافي، نيازمند به كارگيري مشاور عالي علمي نيز هست.

وي در خصوص قدمت و ميزان ارتفاع اين درخت سرو گفت: كارشناسان مشغول بررسي موضوع هستند.

عصر روز گذشته (جمعه) توفان و تندباد با سرعت بيش از 90 كيلومتر در ساعت منطقه كاشان را در نورديد كه ديد افقي را در اين منطقه به زير 100 متر رساند.

اين توفان كه با گرد و خاك همراه بود افزون بر غافلگير كردن گردشگران، باعث شكسته شدن درختان و بروز خسارت هايي به برخي اماكن مسكوني، تاسيسات و باغ هاي كاشان شد.


انتهای پیام/م 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار