توصیه‌های یک متخصص تغذیه درباره شروع رژیم در ماه رمضان

برای کاهش وزن و رعایت یک رژیم کم کالری، معمولا افراد روز شنبه را انتخاب می‌کنند و با خودشان قرا می‌گذارند از شنبه رژیم بگیرند.

محمد جواد حسین زاده، متخصص تغذیه، در گفتگو با خبرنگار بهداشت و درمان باشگاه خبرنگاران گفت: کاهش وزن و رسیدن به یک وزن ایده آل هر چند از نظر ظاهر و زیبایی و همچنین از نظر روحی و روانی برای فرد بسیار مهم است، اما اهمیت بیشتر آن در حفظ و ارتقاء سلامت فرد است.

ابتلا به بیماری‌های قلبی و عروقی، فشار خون، دیابت و مشکلات ارتوپدی نظیر زانو درد و کمر درد و... پیامدهای چاقی و اضافه وزن است.

این متخصص تغذیه ادامه داد: ماه مبارک رمضان، هر چند می‌تواند تمرین خوبی برای کاهش وزن باشد و افراد می‌توانند از این فرصت برای نظیر عادات غذایی استفاده کنند، ولی عوارض ناشی از رژیم‌های خود ساخته‌ای که افراد از آنها پیروی می‌کنند بسیار زیاد است.

حسین زاده تاکید کرد: هر فردی با توجه به ساختار و فیزیولوژی بدنش، نیاز به رژیم غذایی خاصی دارد که باید تحت نظر پزشک متخصص تغذیه، تجویز شد و نمی‌توان رژیم یک فرد را برای افراد متعدد، تجویز کرد و کمترین عارضه رعایت رژیم های نادرست، ریزش مو و کم خونی است.

بنابراین در این ماه، عادت درست مصرف کردن و کاهش کالری مصرفی مواد غذایی، می‌تواند به فرد در رعایت رژیم غذایی منظم و متعادل کمک کند.

انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار