طبیب زاده در گفتگو با باشگاه خبرنگاران:

وضعیت استیضاح وزیر علوم 18 روز دیگر مشخص می‌شود/ واکنش به اظهارات توفیقی

عضو کمیسیون آموزش، تحقیقات و فناوری مجلس تصریح کرد: با توجه به پیشینه وزیر علوم معتقدیم ایشان نماینده یک جریان تندرو سیاسی است که تصمیم این جریان تندرو مصادره کردن دانشگاه‌ها به نفع یک جریان سیاسی تند است.

"زهره طبیب‌زاده" نماینده مردم تهران در تشریح آخرین وضعیت استیضاح وزیر علوم، تحقیقات و فناوری به خبرنگار پارلمانی باشگاه خبرنگاران  گفت: استیضاح‌کنندگان در انجام استیضاح مُصر بوده و استیضاح را انجام خواهند داد.

وی افزود: در حال حاضر به احترام رئیس مجلس که برای بار دوم به نحوی بین طرفین یعنی طراحان استیضاح و وزیر علوم ایجاد مصالحه می‌کند، یکماه به فرجی‌دانا فرصت داده شده است.

طراح استیضاح وزیر علوم اظهار داشت: اگر در این مدت خواسته طراحان استیضاح که به حق است، از سوی وزیر علوم محقق شود، طبیعتا دلیلی برای استیضاح وجود نخواهد داشت.

وی گفت: از آنجایی که خواسته‌های طراحان استیضاح بیش از 6 الی 7 ماه پیش با وزیر در میان گذاشته شد و او هیچ‌یک از موارد درخواستی را اجرا نکرد، لذا نمایندگان مجبور به استیضاح شدند.

طبیب‌زاده با بیان اینکه 15 مردادماه سال‌جاری پایان مهلت یکماهه به وزیر علوم جهت برآورده‌ کردن دغدغه به حق طراحان استیضاح است، گفت: 15 مردادماه تکلیف استیضاح وزیر علوم مشخص خواهد شد.

وی در مورد تشکیل کمیته‌ای برای پیگیری این موضوع اظهار داشت: از ابتدای طرح استیضاح وزیر علوم یکبار آقای لاریجانی، یکبار آقای باهنر و اخیرا یکبار آقای ابوترابی‌فرد برای ایجاد مصالحه بین استیضاح‌کنندگان و وزیر علوم وارد عمل شده‌اند.

نماینده مردم تهران ادامه داد: اگر این پادرمیانی‌ها و واسطه‌گری‌ها باعث این می‌شد تا وزیر علوم وظایف قانونی خود را انجام دهد تا به حال مسئله حل شده بود، اما متاسفانه این اتفاق نیفتاده است.

عضو کمیسیون آموزش، تحقیقات و فناوری مجلس تصریح کرد: با توجه به پیشینه وزیر علوم معتقدیم ایشان نماینده یک جریان تندرو سیاسی است که تصمیم این جریان تندرو مصادره کردن دانشگاه‌ها به نفع یک جریان سیاسی تند است.

طبیب‌زاده ادامه داد: وزیر علوم شخصا تصمیم نمی‌گیرد، بلکه یک جریان سیاسی تندرو، فعال در فتنه پشت دیدگاه‌های ایشان است، از این جهت فکر نمی‌کنیم این جریان سیاسی به راه مستقیم هدایت شود.

وی در واکنش به سخنان اخیر جعفر توفیقی مبنی بر اینکه استیضاح وزیر علوم بر حق نیست، اظهار داشت: آقای توفیقی در موقعیتی قرار ندارند که در مورد به حق بودن و به حق نبودن استیضاح وزیر علوم اظهار نظر کنند.

نماینده تهران تصریح کرد: آقای توفیقی چه حق و حقوقی دارند که در مورد وظیفه نمایندگان اظهارنظر می‌کنند، اظهارنظر ایشان ارزش حقوقی ندارد.

وی همچنین در مورد اینکه توفیقی گفته است وزیر علوم استقلال دارد، اظهار داشت: چه بهتر، اگر وزیر علوم استقلال دارد عمل کند و موارد مطروحه از جانب استیضاح‌کنندگان را پاسخ مثبت دهد و اگر اینگونه شود، استیضاح منتفی می‌شود.

طراح استیضاح وزیر علوم گفت: اگر وزیر علوم حسن‌نیت دارد، معاونینی که جواب استعلام آنها از سوی وزارت اطلاعات منفی است آنها را برکنار کند تا نشان دهد می‌خواهد امور را اصلاح کند.

طبیب‌زاده در مورد اینکه برخی‌ها معتقدند مطرح کردن استیضاح همان مسئله حاشیه‌سازی است که رهبر معظم انقلاب در دیدار اخیر با کارگزاران نظام به آن اشاره کردند، اظهار داشت: اقدامات وزیر علوم عاملی برای اخلال در امنیت کشور، امنیت دانشگاه‌ها و برهم زدن جو دانشگاه‌ها است.

وی افزود: اگر نمایندگان می‌خواهند مدار دانشگاه‌ها را براساس مدار حمایت از انقلاب برقرار کنند، این حاشیه‌سازی برای نظام نیست.

نماینده تهران تاکید کرد: اقدام کسی که خلاف امنیت ملی رفتار کرده و عده‌ای که سابقه و محکومیت قضایی داشته، تحت عنوان دانشجوی ستاره‌دار اجازه حضور به آنها داده می‌شود خلاف امنیت ملی بوده، بنابراین باید جلوی آنها گرفته شود.

وی تاکید کرد: فرمایش رهبر معظم انقلاب نافی وظایف نمایندگان مجلس نیست، نماینده باید طبق قانون نظارت کند.

عضو کمیسیون آموزش اظهار داشت: اگر طراحان استیضاح خواسته خلاف واقع داشتند، آن وقت حاشیه‌سازی می‌شد ولی نمایندگان در چارچوب وظایف قانونی خود عمل می‌کنند.

طبیب‌زاده ادامه داد: تا کنون حتی یک نفر از امضا کنندگان طرح استیضاح وزیر علوم امضای خود را پس نگرفته است.

وی با بیان اینکه تعداد امضا کنندگان ان طرح 51 نفر است، اظهار داشت: امضاکنندگان با علم و آگاهی نسبت به امضا طرح استیضاح اقدام کرده‌اند چرا که عملکرد خلاف قانون وزیر علوم واضح‌تر از آن است تا کسی بدون شناخت این طرح را امضا کند.

انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار