واشنگتن تایمز گزارش داد؛

خطای اطلاعاتی منجر به آزادی رهبر داعش در سال 2004 شد

روزنامه آمریکایی واشنگتن تایمز به نقل از یک نظامی آمریکایی بازنشسته نوشت، خطای اطلاعاتی منجر به آزادی رهبر داعش در سال 2004 شد.

به گزارش سرويس بين‌‌الملل باشگاه خبرنگاران به نقل از پایگاه خبری سومریه نیوز، روزنامه آمریکایی واشنگتن تایمز در گزارشی به نقل از یک نظامی بازنشسته آمریکایی نوشت: خطای اطلاعاتی نظامی در سال 2004 منجر به آزادی ابوبکر بغدادی رهبر داعش شد و واشنگتن گمان میکرد که بغدادی کشته شده است.

این روزنامه به نقل از سرهنگ بازنشسته "درک هارفی" مشاور ویژه اطلاعاتی دیوید پترائوس فرمانده سابق نیروهای مرکزی آمریکا نقل می کند؛  ما سه مرتبه گمان کردیم که ابوبکر بغدادی کشته شده است ؛ ابوبکر بغدادی نسبت به همکارش ابومصعب زرقاوی و مؤسس القاعده در عراق و نیز اسامه بن لادن برتری دارد.

هارفی که با پترائوس در سال 2007 به عنوان کارشناس امور عراق شروع به همکاری کرد همچنین می گوید: درحالی که نیروهای آمریکایی "بغدادی" را در فوریه 2004 دستگیر کردند، اما در دسامبر همان سال کمیته بررسی به سبب شکست حقیقی وی چاره‌ای جز آزادی بدون قید وشرط وی نمی‌بیند.

وی سپس میگوید: بغدادی به سرعت و درعرض چند ماه شروع به بهبود روند اطلاعاتی در عراق می‌کند و فرماندهی مرکزی متوجه می گردد که بغدادی یکی از خسارت‌بارترین عناصر در گروه زرقاوی می‌باشد.

هارفی تاکید کرد: در سال 2005 نیروهای آمریکایی موشک‌هایی را به یک خانه در شمال عراق شلیک کردند و بیانیه‌ای منتشر کردند و اعلام نمودند که بغدادی احتمالا در این بمباران بغدادی کشته شده است؛ اما یک هفته بیشتر طول نکشید که معلوم شد وی هنوز زنده است.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار