محمدرضا داورزنی:

به تیم ملی در لیگ جهانی 20می‌دهم/ منتظر جواب مزایده میزبانی هستم

رئیس فدراسیون والیبال گفت: لیگ جهانی یکی از مسابقات بسیار مهم و معتبر والیبال در دنیا است که تیم ایران امسال درخشش خوبی در آن داشت.

محمدرضا داورزنی رئیس فدراسیون والیبال در گفتگو با خبرنگار ورزشی باشگاه خبرنگاران، اظهار داشت: در مسابقات لیگ جهانی امسال 28تیم حضور داشتند که در سه گروه با یکدیگر رقابت کردند 8تیم برتر در گروه A قرار داشته که ایران در جمع میان آن‌ها عملکرد فوق‌العاده‌ای داشت.

وی تصریح کرد: درست است که ما نتوانستیم در مرحله نهایی روی سکو برویم ولی حضورمان در این مرحله یکی از آرزوهای دیرینه والیبال ایران بود که عملی شد.

رئیس فدراسیون والیبال گفت: ما دوست داشتیم در این مسابقات روی سکو برویم ولی باید پذیرفت که حریفان ما در این رده دارای سوابق قهرمانی در المپیک، کسب چندین عنوان قهرمانی در مسابقات مختلف جهانی بودند.

داورزنی افزود: ما در دومین سال حضورمان به جمع 4 تیم برتر راه یافتیم. اگر حریفانمان از تجارب 24،25 ساله برخوردار بودند ما در لیگ امسال دومین تجربه را به دست آوردیم که در سال نخست نهم و امسال چهارم شدیم. قول می‌دهم با کار و تلاش مضاعف نقاط ضعف را برطرف کرده و در سال‌های آینده نتایج بهتری را کسب کنیم.

وی افزود: مردم ایران خواهند دید که در مسابقات قهرمانی جهان که شهریور ماه در لهستان برگزار می‌شود تیم ایران چه عملکرد خوب و قابل قبولی را به نمایش خواهد گذاشت. حضور در این پیکارها آن هم در این سطح تجربه بسیار خوب و بالایی را برای ملی‌پوشان به همراه داشت ما در حرکت بعدی با رفع نواقص در تیم و انجام بازی‌های بهتر نتایج قابل قبول‌تری را کسب می‌کنیم.

رئیس فدراسیون والیبال در خصوص عدم حضور کواچ در تهران گفت: وی به مدت یک هفته در کنار خانواده‌اش می‌ماند و هفته آینده همانند دیگر ملی‌پوشان کارخود را بدون توقف تا زمان برگزاری مسابقات جهانی لهستان و بازیهای آسیایی کره‌جنوبی دنبال خواهند کرد کادر فنی و ترکیب بازیکنان تیم ملی ایران حدود 62 الی روز درگیری مسابقات لیگ جهانی بودند در طول این مدت هم سفرهای متوالی دیشب سر هم را انجام دادند حال نیاز به استراحت یک هفته‌ای دادند از هفته آینده باز هم تمرینات و سفرهای مکرربرای تشکیل اردوهای تمرینی و تدارکاتی آغاز خواهد شد.

داورزنی گفت: مردم دعا کنند که والیبالیستها سالم و سلامت باشند که این عزت و غرور را به طور مجدد در مسابقات آینده احیا کنند باز هم لبخند شادی بر لبان آنها نقش ببندد.

وی به عنوان رییس فدراسیون نمره 20 را برای حضور تیم ملی در مسابقات لیگ جهانی اختصاص داد و تصریح کرد به شکل کلی به عملکرد تیم ملی بالاترین نمره را می‌دهم ما علاقه رفتن روی سکو را داریم ولی هدف‌گذاری ما از حضوردر لیگ جهانی امسال فقط صعود به مرحله نهایی بود ولی پس ازملی‌پوشان توانستند به جمع چهار تیم برتر هم راه پیدا کنند پس از آن آنها زمزمه روی سکو رفتن را هم  می‌کردند.

رییس فدراسیون والیبال در خصوص دادن پیشنهاد میزبانی ایران در مرحله نهایی لیگ جهانی سال آینده اظهار داشت همه ساله فدراسیون جهانی والیبال میزبانی مرحله نهایی را به مزایده می‌گذارد و هر کشوری که امکانات و پول بیشتری بدهاد میزبانی را به آن می‌دهند در حال حاضر برزیل، روسیه و ایران در خواست میزبانی لیگ جهانی سال 2015 را به فدراسیون جهانی داده‌اند طی صحبتی که با گراسا رییس فدراسیون جهانی داشتیم قرار شد که هفته آینده پیشنهاد خود رذا صورت مکتوب ارائه داده و منتظر بمانیم که با توجه به پیشنهادهای دیگر تصمیم‌گیری نهایی اتخاذ شود.

به طور کل ما برای اجرای مسابقات مرحله نهایی لیگ جهانی آماده‌ایم به طور جد می‌گویم که امکانات ما از دیگر کشور حتی از میزبانی مرحله نهایی لیگ جهانی امسال ایتالیا بهتر است امیدوارم بتوانیم در سال آینده مرحله نهایی را در تهران برگزار کنیم.

انتهای پیام/
برچسب ها: داورزنی ، لیگ ، جواب
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار