"بازار سرمایه" این هفته در یک نگاه

با وجود شرایط موجود و بعد از رکود اخیر نمی تواند انتظار بازگشت سرعت معاملات و ایجاد یک جو پایداردر بازار سرمایه را داشت.

محمدرضا گیو کی کارشناس بازار سرمایه در گفتگو با خبرنگار اقتصادی باشگاه خبرنگاران در خصوص بازار این هفته بورس بیان کرد: درشروع هفته شاخص بورس سعی کرد با غلبه بر جوهای منفی و شایعات بتواند مانند هفته گذشته به روند رشد خود ادامه دهدوحتی در ساعاتی توانست بر مدار مثبت حرکت کند.

وی ادامه داد: درحالی که ، در ساعات پایانی بازار نتوانست مقاومت کندو با افت مواجه شد.

کارشناس بازار سرمایه گفت: بدین ترتیب در پایان معاملات شاخص با ریزش جزئی ، با افت سه واحدی دررقم 73 هزار 750 واحد تثبیت شد وارزش این معالمات به 122 میلیارد تومان رسید.

معاون مالی و اداری شرکت پارس نمودگر درخصوص نمادهای برتر درهفته گذشته بازار بیان کرد: براساس معاملات تالار بورس نمادهای سملی ، شنفت، شخارک و بهشهر بیشترین تاثیر مثبت را بر روی شاخص داشتند.

وی درخصوص منفی ترین نمادها گفت: نمادهای غدیر، پارسان، خساپا، بیشترین تاثیرمنفی رابر شاخص داشتند.

گیوکی درخصوص شاخص فرابورس تصریح کرد: شاخص فرابورس تا 4 واحد مثبت شد ومرز 800 واحد را طی کرد.

وی در ادامه در خصوص روند فعالیت  شرکتها اظهار داشت: دراین بازار نیز شرکتهای پتروشیمی مارون، هلدینگ صنایع معدنی خاورمیانه  و بانک گردشگری بیشترین تاثیررا برشاخص داشته‌اند.

کارشناس بازار سرمایه درخصوص بازار سرمایه گفت: در طی هفته بازار از لحاظ رونق معاملات در بسیاری از گروه‌های کوچک وبزرگ در بورس و فرابورس توانستند رشد نسبتاً ملموسی را تجربه کنند.

وی ادامه داد: درمعاملات این هفته اقبال با تعداد محسوسی از نمادها در بخشهای گوناگون بویژه پتروشیمی ، سرمایه گذاری، دارویی، ساختمانی و حتی معدنی بود.

گیوکی در خصوص آخرین روز کاری هفته بازار گفت: درآخرین روز هفته شاخص کل تا ساعت 12:25 دقیقه رشد کرد ولی در چند دقیقه پایانی حدوداً 40 واحد ریزش داشت.

وی دراین خصوص ادامه داد: شاخص کل در پایان معاملات امروز با رشد 325 واحدی  همراه شد و به مرز 74 هزار و 825 واحد رسید.

معاون مالی واداری شرکت پارس نمودگر درخصوص شرایط بازار سرمایه اظهارداشت: بازار سرمایه با وجود شرایط موجود و بعد از رکود اخیر نمی تواند انتظار بازگشت با سرعت بازار و ایجاد یک جو پایدار را داشته باشد.

وی در پایان در خصوص روند آتی بازار سرمایه گفت: باید با احتیاط و صبر پیش رفت ولی می توان انتظار داشت در روزهای پیش رو شاخص  بتواند سیرصعودی خود را در پیش گیرد.

انتهای پیام/

برچسب ها: بورس ، بازار ، سرمایه ، رشد ، منفی ، مقاومت ، نماد
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار