رویترز گزارش داد:

صادرات نفت ایران در ماه ژوئیه برای دومین ماه متوالی کاهش یافت

خبرگزاری رویترز در گزارشی به قلم "جاناتان سول و آلکس لاولر" نوشت: منابع آگاه که تردد نفتکشها را رصد می‌کنند اعلام کردند صادرات نفت ایران در ماه ژوئیه برای دومین ماه متوالی کاهش یافت ولی همچنان بالاتر از حد تعیین شده از سوی غرب تحت توافق موقت هسته ای با ایران است.

به گزارش سرويس بين‌‌الملل باشگاه خبرنگاران به نقل از رویترز، براساس توافق موقت صادرات ایران در سطح حدود یک میلیون بشکه در روز تعیین شده است. البته قرار گرفتن صادرات نفت ایران بالاتر از این سطح انتقاد جدی واشنگتن را به همراه نداشته که بخشی از آن به دلیل اینست که مقامات آمریکایی می‌گویند، صادرات اضافی ایران مربوط به میعانات گازی که هدف تحریمها قرار ندارند و همچنین کمکهای نفتی ایران به سوریه است که صادرات محسوب نمی‌شود.

یک منبع آگاه که تردد نفتکشها را رصد می‌کند گفت: صادرات نفت خام ایران در ماه ژوئیه به روزانه یک میلیون و 140 هزار بشکه رسیده که کمی کمتر از صادرات ماه ژوئن(روزانه یک میلیون و 180 هزار بشکه) است.

این منبع افزود: در ماه ژوئیه ژاپن نفت کمتری از ایران خریده است. اما از سوی دیگر چین و هند برای جبران کاهش واردات خود در ماه قبل نفت بیشتری از ایران وارد کرده اند.

صادرات نفت ایران در ماه ژوئیه همچنین شامل صادرات یک محموله نفتی به مصر است.

یک منبع آگاه دیگر گفت: صادرات نفت ایران در ژوئیه نسبت به ماه قبل روزانه 100 هزار بشکه کاهش یافته است.

منبع آگاه دیگری نیز گفت: در ماه ژوئیه صادرات نفت ایران کمی کاهش یافته است.

چین و هند به عنوان بزرگترین مشتریان نفت ایران در شش ماه نخست سال 2014 نسبت به دوره مشابه سال قبل نفت بیشتری از ایران خریده اند و ممکن است این روند افزایش را حفظ کنند.

رویترز در پایان نوشت: مقامات ایران تاکید دارند به دنبال افزایش صادرات نفت ایران هستند. 


انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار