مورالس حملات خشونت‌بار رژیم صهیونیستی علیه نوار غزه را محکوم کرد

رئیس جمهور بولیوی جنگ مرگبار اخیر رژیم اسرائیل به منطقه فلسطینی نوار غزه را محکوم کرد.

به گزارش سرويس بين‌‌الملل باشگاه خبرنگاران به نقل از پایگاه خبری شبکه پرس‌تی‌وی، رئیس جمهور بولیوی جنگ مرگبار اخیر رژیم اسرائیل به منطقه فلسطینی نوار غزه را محکوم کرد.

"اوو مورالس"، در سخنرانی اخیر خود در "روز استقلال" در شهر لاپاز، پایتخت بولیوی، اوضاع نوار غزه را با مناقشات گسترده‌تر بین المللی مرتبط دانست و گفت: "تجاوزی از سوی شورای امنیت سازمان ملل؛ این همان روندی است که در ارتباط با فلسطین وجود دارد؛ تجاوزات زورمدارانه که شاید از سوی سازمان‌های چند ملیتی صورت گیرند و نشان دهنده الگوی اقتصادی سرمایه‌داری هستند."

رئیس جمهور بولیوی همچنین چندی پیش در اعتراض به حملات بی‌امان رژیم اسرائیل به نوار غزه، اسرائیل را رژیمی تروریست دانست و توافقنامه معافیت روادید با تل آویو را فسخ کرد.

توافقنامه حذف روادید که در سال ۱۹۷۲ امضا شد به اسرائیلی‌ها اجازه می‌داد بدون اخذ روادید آزادانه به بولیوی سفر کنند.

بر مبنای قانون جدید روادید که از اول سپتامبر ۲۰۱۴ میلادی در بولیوی اجرا می شود، اسرائیلی‌ها باید برای ورود به این کشور روادید توریستی داشته باشند و حداکثر به مدت ۳۰ روز می توانند در بولیوی اقامت گزینند.

در همین حال ، هزاران تن از مردم بولیوی با برپایی تظاهرات در شهر لاپاز خشم و اعتراض خود را نسبت به حملات مرگبار رژیم اسرائیل به نوار غزه ابراز کردند.

این تظاهرات روز جمعه با حضور اعضای اتحادیه ها و جنبش های مردمی و دانشجویان برگزار شد.
تظاهرات کنندگان در حالی که پرچم های بولیوی و فلسطین را در دست داشتند، به سمت سفارت آمریکا در لاپاز راه پیمایی کردند.

"خوان کارلوس تروجیلو"، رهبر اتحادیه های کارگری بولیوی، که در این تظاهرات حضور داشت، همبستگی جامعه بین الملل را با ملت فلسطین خواستار شد و تاکید کرد، اقدامات اسرائیل علیه ملت فلسطین که با کمک آمریکا صورت می‌گیرد، غیرقابل قبول است.

بولیوی همچنین در سال ۲۰۰۹ میلادی اعلام کرد به علت حملات هوایی رژیم اسرائیل به نوار غزه، به روابط دیپلماتیک خود با تل آویو پایان خواهد داد.

حملات بی امان رژیم اسرائیل به نوار غزه از هشتم ژوئیه تاکنون حدود ۱۹۰۰ فلسطینی از جمله زنان و کودکان کشته و نزدیک به ده هزار نفر زخمی شده‌اند.

رژیم اسرائیل در جنگ اخیر خود علیه نوار غزه که از هشت ژوئیه با حملات هوایی جنگنده‌های این رژیم آغاز و در هفده ژوئیه با عملیات زمینی هزاران نظامی این رژیم همراه شده است، بیش از ۴۰ هزار خانه، ده‌ها مدرسه، مسجد و مراکز دیگر را ویران کرده است.

جنگ اسرائیل در حالی همچنان ادامه دارد که صندوق کودکان سازمان ملل (یونیسف) در گزارش اخیر خود اعلام کرده است نزدیک به ۴۰۰ هزار کودک فلسطینی به علت آثار «غم‌انگیز و فاجعه‌بار» جنگ، به امدادهای روحی روانی نیاز مبرم دارند.


انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار