برگزاری کلاس‌های آمادگی "زایمان طبیعی" در بیمارستان‌های دولتی

به منظور ترویج زایمان طبیعی کلاس‌های آمادگی زایمان طبیعی به صورت رایگان برای مادران باردار در بیمارستان‌های دولتی برگزار می‌شود.

لیلا هادی‌پور، کارشناس ارشد مامائی اداره سلامت مادران وزارت بهداشت در گفتگو با خبرنگار بهداشت و درمان باشگاه خبرنگاران گفت: در سال 92 آمار سزارین حدود 54 درصد در کشور بوده است، از زمان آغاز طرح تحول سلامت در بیمارستان‌های دولتی و آموزشی میزان سزارین 40 درصد شده که این آمار در سال 92 در همین بیمارستان‌ها 44 درصد بوده است. 

وی، با بیان اینکه در حال حاضر از 210 هزار زایمانی که از 15 اردیبهشت ثبت شده است، افزود: میزان سزارین 50.3 درصد گزارش شده که 4 درصد کاهش نسبت به سال گذشته را شاهد هستیم. 

هادی‌پور ادامه داد: در سال 87 تحقیقی را در وزارت بهداشت مبنی بر علت افزایش سزارین در کشور انجام دادیم که چهار علت اساسی این موضوع آموزش، استاندارد کردن مسائل و تغییرات، مسائل فرهنگی و تعرفه است. در همین راستا از سال 87 برنامه ملی توانمندسازی مادران را آغاز کردیم که مهمترین اقدامی را که شروع کردیم، آموزش به مادران باردار است. 

وی تصریح کرد: این آموزش را با برگزاری کلاس‌های آمادگی برای زایمان طبیعی برای مادران باردار و‌ آموزش به متخصصان زنان و تجهیزات ماماها شروع کردیم و همچنین بیمارستان‌ها را ملزم به استاندارد کردن تجهیزات کردیم. 

وی در پایان با تأکید بر اینکه 200 بیمارستان کشور کلاس آمادگی برای زایمان دارند، تأکید کرد: این کلاسها 8 جلسه است و هزینه این شرکت رایگان است، مادران می‌توانند شرکت را در این کلاسها آموزش ببینند و توانمند برای زایمان طبیعی شوند. 


انتهای پیام / 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار