در شورای اقتصاد و سرمایه گذاری دانش بنیان صورت گرفت

بررسی ابعاد تاسیس پارک های فناوری و مراکز خدمات فنی در اراضی متعلق به دانشگاه آزاد

شورای اقتصاد و سرمایه گذاری دانش بنیان به ریاست میرزاده رئیس دانشگاه آزاد اسلامی تشکیل جلسه داد و در این جلسه ابعاد تاسیس پارک های فناوری و مراکز خدمات فنی در اراضی متعلق به دانشگاه آزاد اسلامی، مورد بحث و بررسی قرار گرفت.

به گزارش گروه علمی باشگاه خبرنگاران به نقل از  مرکز روابط عمومی و اطلاع رسانی دانشگاه آزاد اسلامی،  زیتون نژاد موسویان مشاور رییس دانشگاه و دبیر شورای اقتصاد و سرمایه گذاری دانش بنیان گفت: در جلسه شورای اقتصاد و سرمایه گذاری دانش بنیان موضوع تاسیس پارکهای فناوری و مراکز خدمات فنی در اراضی متعلق به دانشگاه آزاد اسلامی مورد بحث و بررسی قرار گرفت و قرار شد تاسیس مراکز رشد و فناوری و محل استقرار شرکت های دانش بنیان و شرکت های تولیدی مرتبط با دانشگاه در آن مکان ها ساماندهی شود.

وی با تاکید بر اینکه تاسیس این پارکها و مراکز خدماتی فنی کمک به تولید ملی و ایجاد اشتغال است، خاطر نشان کرد: در این شورا تصمیم گرفته شد که اولویت استقرار پارک های فناوری و مراکز خدمات فنی به فارغ التحصیلان و دانش آموختگان دانشگاه آزاد داده شود.

دبیر شورای اقتصاد و سرمایه گذاری دانش بنیان با بیان اینکه طرح این پارک ها و مراکز خدمات فنی باید ابتدا توسط واحدها و با نظارت معاونت عمرانی تهیه شود، گفت: بعد از تهیه طرح توسط واحدها این موضوع باید در هیات امنای استانی تصویب شود و بعد از آن به مرحله اجرا گذاشته می شود.

 زیتون نژاد افزود: اعضای شورا تصمیم گرفتند ابتدا برای الگو سازی در دو نقطه این طرح اجرا شود و در صورتی که موفقیت آمیز بود بعد از آسیب شناسی، طرح را  در سایر استان ها توسعه دهیم.

دبیر شورای اقتصاد و سرمایه گذاری دانش بنیان با بیان اینکه بحث تبدیل به احسن نمودن دارایی های راکد و بلا استفاده دانشگاه و نحوه سرمایه گذاری در املاک دانشگاه بحث بعدی شورا بود، گفت: در شورا تصمیم گرفته شد از اراضی و املاک دانشگاه آزاد استفاده های مناسبی شود، به طوری که ارزش افزوده مناسبی در آنها ایجاد و از محل این ارزش افزوده بخشی از نیازهای منابع مالی دانشگاه تامین شود تا دانشگاه بتواند منابع درآمدی اش را متنوع کند. 


انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار