تلاش آلمان برای حل مشکل انتخابات "افغانستان"

وزیر امور خارجه آلمان صبح شنبه به وقت محلی در یک سفر از پیش اعلام نشده و در تلاش برای حل مشکل انتخابات ریاست جمهوری افغانستان راهی کابل شد.

به گزارش گروه وبگردی باشگاه خبرنگاران ، فرانک والتراشتاین مایر درحالی عازم افغانستان شد که تلاش شخصیت های بین المللی از جمله مقام های آمریکایی برای خارج کردن این کشور از بن بست انتخاباتی همچنان ادامه دارد.

گزارش رسانه های آلمانی از سفر اشتاین مایر به کابل حاکی از این است که اظهارات متفاوت و به نسبت تند وزیرخارجه آلمان درخصوص اوضاع افغانستان نشان دهنده نزدیک شدن به پایان تلاش های دیپلماتیک برای خارج شدن این کشور از بن بست انتخاباتی است.

هفته نامه آلمانی اشپیگل در این خصوص نوشت: اشتاین مایر برای پایان دادن به دعوای دو نامزد راه یافته به مرحله دوم انتخابات ریاست جمهوری افغانستان به کابل سفر کرده است و تلاش می کند از طریق گفت و گو با دو رقیب انتخاباتی راهی برای حل اختلاف بیابد.

اشپیگل در ادامه به نقل از وزیرخارجه آلمان نوشت:"باردیگر افغانستان در یک مرحله سخت و حساسی قرار گرفته است و روزهای آتی لحظات تعیین کننده برای سرنوشت این کشور خواهد بود".

به نوشته این نشریه آلمانی، اشتاین مایر مقام های افغانستان را تهدید کرده است که درصورت حل نشدن مشکل سیاسی و مشخص نشدن سریع رییس جمهور آینده، این کشور نمی تواند روی ادامه کمک های مالی چند میلیارد دلاری کشورهای غربی حساب کند.

در بیانیه وزارت امورخارجه آلمان درخصوص سفر اشتاین مایر به کابل نیز آمده است: همه مسئولان افغانستان باید به این نکته مهم واقف باشند که این کشور در رابطه با توسعه سیاسی خود بر سر یک دوراهی سرنوشت ساز قرار گرفته است.

اشتاین مایر همچنین در بیانیه خود بر لزوم دستیابی به توافق بین ˈعبدالله عبداللهˈ و ˈ اشرف غمی احمد زیˈ دو رقیب انتخابات ریاست جمهوری افغانستان و مشخص شدن تکلیف انتخابات ریاست جمهوری این کشور در اولین فرصت ممکن تاکید کرده است.
/انتهای پیام
منبع:ایرنا
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.