رودهن/امام جمعه دماوند:

باید نتایج مذاکرات را با سرنوشت خود گره زد

امام جمعه دماوند گفت: باید نتایج مذاکرات جدید هسته ‌ای در ژنو را با سرنوشت خود گره زد تا با استفاده از ظرفیت ‌ها و تقویت بنیه اقتصادی از طریق اقتصاد مقاومتی مقابل دشمن رو سفید باشیم.

حجت ‌الاسلام محمد علاء الدینی در گفتگو با خبرنگار باشگاه خبرنگاران رودهن اظهار داشت: ملت ایران نه تنها از تحریم نمی‌ هراسند، بلکه با تحریم ‌ها زندگی کرده و خود را زیر سایه این تحریم‌ ها به کشورهای صاحب تکنولوژی در عرصه مختلف اضافه کردند.

وی ادامه داد: غرب با راهبردهایی همچون ایجاد گروه‌ های تروریستی داعش و القاعده می‌ خواهد بحران و چالش‌ های خود را به جامعه اسلامی منتقل کند.

علاء الدینی افزود: افزایش اقتدار ملی در راستای اثر گذاری بر نظم آینده جهان از جمله راهبردهای معظم ‌له بود که در این دیدار ایشان بر آن اشاره و تأکید کردند.

امام جمعه دماوند اضافه کرد: دو وظیفه مهم در این زمان حساس برایمان وجود دارد، نخستین وظیفه، درک کامل واقعیات است که ما را از تحلیل‌ های نادرست نجات می دهد؛ متاسفانه یک نمونه از تحلیل نادرستی که برخی در جامعه آن را دنبال می ‌کنند، این است که در تقابل با غرب چاره ‌ای جز تسلیم نداریم.

وی ادامه داد: آن‌ ها می‌ گویند که دشمنان در نهایت ما را با استفاده از ابزارهای فشار و تحریم تسلیم خود خواهند کرد و بهتر است خود را تسلیم آن ‌ها کنیم تا هزینه‌ های اضافی پرداخت نکنیم؛ این نوع تحلیل بسیار نادرست و خطرناک است.

علاء الدینی با بیان اینکه پاسخ این تحلیل نادرست را در گذشته مقام معظم رهبری داده‌ اند، تصریح کرد: معظم ‌له فرمودند که عزت هزینه می‌ خواهد و ذلت نیز هزینه خود را دارد؛ پس اگر بخواهیم عزیز بمانیم، باید مقاومت کنیم.

امام جمعه دماوند اضافه کرد: هشت سال دفاع مقدس از هزینه‌ هایی است که برای عزت و سربلندی کشور پرداخت کردیم و شهدای آن هشت سال، مدال‌های پرافتخاری هستند که اکنون بر سر سفره آن ‌ها زندگی می ‌کنیم.

وی ادامه داد: دومین پاسخ آن‌ ها توجه به واقعیت‌ های بیرونی و تزلزل غرب است، آن‌ ها 70 سال برای تشدید پایه‌ های لیبرال دموکراسی تلاش کردند و اکنون با بحران ‌های همه‌ جانبه اخلاقی، اقتصادی و اجتماعی مواجه هستند که این بحران‌ ها تمام هزینه ها و تلاش‌ های غرب را خنثی کرده و آن مبانی را به چالش کشیده است.


اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.