امیر اسماعیلی مطرح کرد

سپاه پاسداران بازویی توانمند در کنار نیروهای مسلح برای مبارزه تن به تن/ پدافند و نیروی هوایی دو برادر برای دفاع از این مرز و بوم هستند

فرمانده قرارگاه پدافند هوایی خاتم‌الانبیاء(ص) گفت: سپاه پاسداران امروز یک بازوی توانمند در کنار سایر نیروهای مسلح برای مبارزه تن به تن است و یکی از مأموریت‌های پدافند هوایی خاتم‌الانبیا کمک به هواپیماهای در حال اضطرار است.

به گزارش خبرنگار دفاعی امنیتی باشگاه خبرنگاران؛ صبح امروز (دوشنبه 17شهریورماه) به مناسبت روز پدافند هوایی مراسم سخنرانی با شرکت فرماندهان عالی‌رتبه، اساتید، دانشجویان دانشگاه فرماندهی و ستاد آجا با سخنرانی امیر سرتیپ فرزاد اسماعیلی فرمانده قرارگاه پدافند هوایی خاتم‌الانبیا (ص) اجا در سالن همایش‌های شهید سرلشکر فلاحی دانشگاه فرماندهی و ستاد ارتش برگزار شد.  
 
امیرسرتیپ فرزاد اسماعیلی در این مراسم ضمن تبریک ایام کرامت، گرامی‌داشت قیام 17 شهریور و یاد و خاطره شهدای آن قیام و با آرزوی سلامتی و طول عمر برای ولی امر مسلمین حضرت آیت‌الله خامنه‌ای گفت: مقاومت عصاره دفاع و محصولش پیروزی است و مقاومت یک کلمه نیست بلکه یک باور اعتقادی است.
 
وی تصریح کرد: در زمان رژیم ستم‌شاهی مقاومت مردم بر علیه رژیم منجر به پیروزی نظام اسلامی شد و مقاومت مردم در هشت سال دفاع مقدس منجر به پیروزی رزمندگان اسلام شد و مقاومت مردم در برابر تحریم‌ها منجر به قوت گرفتن جمهوری اسلامی ایران شد از همین رو ما متوجه می‌شویم که مقاومت است که منجر به پیروزی می‌شود و ما اکنون باید شکرگزار این نعمت الهی یعنی مقاومت باشیم.  
 
فرمانده قرارگاه خاتم‌الانبیا(ص) اظهار داشت: خداوند وعده داده است فتح و پیروزی برای کسانی است که برای خدا می‌جنگند و مقاومت می‌کنند.
 
وی اشاره داشت: اسطوره‌های مقاومت شهدا و خانواده‌هایشان هستند که ما امروزه وام‌دار این اسطوره‌های مقاومت هستیم و پیشکسوتان نیروهای مسلح با جان‌فشانی‌های خود برای دفاع از این مرز و بوم هم اسطوره‌های مقاومت این سرزمین هستند.  
 
امیرسرتیپ اسماعیلی ادامه داد: اگر در جریانات منطقه به‌خصوص بیداری اسلامی آن‌ها شهدای خود را نوک پیکان قدرت و سرلوحه انقلاب‌های خود قرار می‌دادند امروزه به مشکل نمی‌خوردند.
 
وی افزود: دکترین ما دفاعی است که سرلوحه‌اش مقاومت است و در بحران‌ها می‌تواند تصمیم‌های مهمی را به‌صورت عقلانی اتخاذ کند.  
 
امیر اسماعیلی با بیان افتخارات ارتش و نیروهای مسلح گفت: افتخار ما خدمت زیر پرچم کشور است افتخار ما خدمت در لباس نیروهای مسلح و سربازی رهبری آزاده است که حرف و رفتارش هیچ توفیری نکرده و سخنانش فصل الخطاب است که حتی رئیس‌جمهور آمریکا اذعان داشت که سخنان رهبر جمهوری اسلامی ایران در مورد انرژی هسته‌ای برای ما سندیت دارد و افتخار ما خدمتگزار بودن مردم است و افتخار مهم ما انس با قرآن و ولایت است.

وی با اشاره به این‌که پیکره ارتش همیشه منضبط و پاک بوده است؛ گفت: حتی ما شاهد آن بودیم که بعد از ورود امام خمینی (ره) به کشور، ارتش با کمک خود و تصمیمات عقلانی که گرفت توانست به پیروزی انقلاب اسلامی ایران بر رژیم ستم‌شاهی پهلوی کمک کند.
 
امیراسماعیلی در ادامه افزود: اگر امروز پدافند هوایی افتخاراتی داشته باشد مدیون زحمت‌ها و بسترسازی‌های گذشته است.
 
فرمانده قرارگاه خاتم‌الانبیا با اشاره به تقویت جمعی و درونی نیروها مسلح گفت: همچون نیروهای مسلح ایران در هیچ جای دنیا وجود ندارد چراکه نیروهای مسلح ما ولایت‌مدار هستند و بافکر و فرماندهی خود قدم برمی‌دارند و ما ارتشی هستند که بیش از 80 سال استخوان و ریشه‌داریم و درختی هستیم که پوست‌انداخته‌ایم و باید تقویت جمعی را در درون خود نهادینه کنیم.
 
وی ادامه داد: نیروی هوایی اگر دستاوردی نداشت نمی‌توانست از ایران اسلامی دفاع کند و نیروی دریایی اگر امکاناتی نداشت نمی‌توانست تا خلیج عدن برود و با دزدان دریایی مقابله کند و نیروی انتظامی اگر تخصصی نداشت نمی‌توان اراذل و اوباش را دستگیر کند و امنیت را در داخل شهر برقرار سازد.  
 
امیراسماعیلی بابیان اینکه زمانی مطرح شد که نیروی زمینی دیگر کاربرد ندارد، گفت: این‌گونه نظرات غیرعلمی و پوچ است و نیروی زمینی اکنون کاربردهای فراوانی برای نیروی مسلح دارد.  
 
فرمانده قرارگاه خاتم‌الانبیا اظهار داشت: سپاه پاسداران امروز یک بازوی توانمند در کنار سایر نیروهای مسلح برای مبارزه تن به تن است.
 
وی ادامه داد: یکی از مأموریت‌های پدافند هوایی خاتم‌الانبیا کمک به هواپیماهای در حال اضطرار است.
 
امیر اسماعیلی در پایان خاطرنشان کرد: تفکیک بین پدافند و نیروی هوایی که انجام‌شده است مانند آن است که دو برادر با دو شناسنامه باهم و در کنار هم برای دفاع از این مرز و بوم تلاش می‌کنند و کسانی که با تفکیک مخالف هستند ولایتمدار نیستند چراکه این تفکیک به فرمان مقام معظم رهبری صورت گرفته است.

انتهای پیام/
برچسب ها: شهدا ، خانواده ، اسماعیلی
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار