نگاهی بر نهمین دوره بازی های اسیایی 1982؛

تاریخچه نهمین دوره بازی های اسیایی

نهمین دوره بازی‌های آسیایی به میزبانی دهلی نو با حضور 33 کشور آسیایی صورت پذیرفت و ایران برای ششمین بار در این دوره از مسابقات حضور داشت.

 به گزارش خبرنگار ورزشی باشگاه خبرنگاران، نهمین دوره بازی‌های آسیایی در نوزدهم نوامبر سال 1982 در شهر دهلی نو کشور هند در ورزشگاه جواهر لعل نهرو دهلی توسط زیل سیک افتتاح شد و تا چهارم دسامبر ادامه داشت.
 
این دوره با حضور 4595 ورزشکار از 33 کشور آسیایی در 24 رشته ورزشی (196 رویداد) برگزار شد که در ادامه آنها را مورد بررسی قرار می‌دهیم.
 
 کشورهای افغانستان، بحرین، بنگلادش، میانمار،چین، هنگ‌کنگ، هند، اندونزی، ایران، عراق، ژاپن، کویت، لائوس، لبنان، مالزی، مالدیو، مغولستان، پنال، کره شمالی، یمن شمالی، عمان، پاکستان، فیلیپین،‌قطر، عربستان و ویتنام در بازی‌های آسیایی 1982 حضور داشتند و در رشته‌های ورزشی تیر اندازی با کمان، دو و میدانی، بدمینتون، بسکتبال‌، بوکس، دوچرخه سواری، شیرجهش، سوار کاری، شمشیربازی، هاکی روی چمن، فوتبال، گلف، ژیمناستیک، هندبال، رویینگ، تیراندازی، قایقرانی‌ بادبانی،ريال شنا، تنیس روی میز، تنیس، والیبال، واترپلو، وزنه برداری و کشتی به رقابت پرداختند.

در نهمین دوره مسابقات آسیایی 614 مدال کسب شد که 199 مدال طلا، 200 نقره و 215 برنز بود و کشور چین با کسب 61 مدال طلا، 51 برنز و در مجموع 153 مدال توانست مقام اول را از ان خود کند.

حضور ایران در بازیهای آسیایی 1982

کاروان ورزشی ایران در مسابقات آسیایی سال 1982 تنها در چهار رشته ورزشی شرکت کرد و کسب 4 مدال طلا، 4 نقره و 4 برنز در مکان هفتم جدول قرار گرفت و رضا سوخته‌سرایی در رشته کشتی آزاد و فرنگی مدال طلا کسب کرد و پرچمدار کاروان ورزشی ایران بود.

مدال آوران ایران در نهمین دوره بازیهای آسیایی

از بین ورزشکاران ایرانی در بازیهای آسیایی 1982 برخی از آنها موفق به کسب مدال شدند که در این بخش به تفکیک آنها می‌پردازیم.

در رشته کشتی آزاد محمد حسین محبی، حسن محبی و رضا سوخته‌سرایی مدال طلا- محمد حسین دباغی و عسکری محمدیان مدال نقره- احمد رضایی و محمود گنجی مدال برنز کسب کردند و ایران قهرمان شد.

در رشته وزنه برداری علی‌ پاکیزه جم مدال طلا مهران اسلام‌پور و علی والی مدال نقره بدست آورند.

در رشته دوچرخه‌سواری در 100 کیلومتر تایم تریل تیمی مدال برنز و در 180 کیلومتر جاده تیمی مدال برنز کسب کردند.

در خصوص فوتبال نیز تیم ایران در مرحله یک چهارم نهایی حذف شد.

انتهای پیام/
برچسب ها: ورزشکار ، تیم ، مسابقات
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار