اسفنانی در گفتگو با باشگاه خبرنگاران:

انتشار گزارش ضدایرانی "بان‌کی‌مون" در رسانه انگلیسی ضدیت با جمهوری اسلامی است/ حاکم بودن قانون جنگل در سازمان ملل

عضو کمیسیون قضایی و حقوقی مجلس با اشاره به گزارش ضد ایرانی "بان‌کی‌مون" گفت: از فردی که ریاست سازمان ملل متحد را برعهده دارد و تحت تاثیر فضای آلوده و قانون حاکم بر جنگل این سازمان قرار گرفته، طبیعی است چنین سخنانی شنیده شود و چیزی جز این رفتار انتظار نمی‌رود.

"محمدعلی اسفنانی" نماینده مردم فریدون شهر، فریدون و چادگان در گفتگو با خبرنگار پارلمانی باشگاه خبرنگاران، درباره اظهارات بان‌کی‌مون که در گزارش سالانه‌اش دولت روحانی را به خلف وعده در زمینه حقوق بشر متهم کرده است، گفت: بان‌کی مون در زمان جنگ رژیم صهیونیستی و غزه  که رژیم جعلی کودک‌کش به طور وحشیانه دست به کشتار زنان و کودکان مظلوم غزه زده بود، با دفاع از این رژیم غاصب، آن کشتار وحشیانه را دفاع از خود دانست. 
 
عضو کمیسیون قضایی و حقوقی مجلس تصریح کرد: از فردی که ریاست سازمان ملل متحد را برعهده دارد و تحت تاثیر فضای آلوده و قانون حاکم بر جنگل این سازمان قرار گرفته، طبیعی است چنین سخنانی شنیده شود و چیزی جز این رفتار انتظار نمی‌رود.  
 
وی با اشاره به اینکه با نگاهی به اتفاقات امروز دنیا از بان‌کی مون به عنوان دبیرکل سازمان ملل متحد انتظار می‌رود علیه هر اجحافی که بر حقوق بشر می‌شود عکس‌العملی نشان دهد، اظهار داشت: می‌بینیم که تاکنون در قبال بسیاری از جنایت‌هایی که در عراق، سوریه، بحرین، یمن و عربستان از سوی دولت‌هایشان بر مردم به خصوص شیعیان انجام شده، هیچ‌گونه اقدام و  موضع‌گیری خاصی حتی به اندازه یک ابراز تاسف از سوی بان‌کی مون صورت نگرفته است.
 
نماینده مردم فریدون شهر، فریدون و چادگان در ادامه افزود: رئیس سازمان ملل متحد در قبال مسائل سوریه هیچ واکنشی نسبت به تروریست‌ها از خود نشان نداده است حتی در جلسات آن‌ها شرکت کرده و از این تروریست‌ها نیز حمایت می‌کند.  
 
اسفنانی با تاکید براینکه انتشار این گزارش ضد ایرانی در یک رسانه انگلیسی چیزی جز ضدیت با نظام جمهوری اسلامی نیست، خاطرنشان کرد: تاکنون سابقه نداشته که رئیس سازمان ملل متحد بخواهد گزارشی را این‌طور منتشر کند و معمولا افراد دست نشانده‌ای مانند احمد شهید این کارها را انجام می‌دهند اما حالا یک ساختارشکنی انجام شده و به جای آن‌ که این گزارش در یک مرجع رسمی و بین‌المللی منتشر شود از سوی رسانه رویترز منتشر شده تا دشمنی خود را هرچه آشکارتر، نمایان کنند.  

انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار