دانشگاه شریف برگزار می‌کند

سومین دوره مسابقات شناورهای هوشمند در دریاچه پارک ارم

سومین دوره مسابقات ملی شناورهای هوشمند مهرماه سال جاری از سوی دانشگاه صنعتی شریف و انجمن مهندسی دریایی ایران با همکاری ارگان‏های دریایی کشور برگزار می‌‏شود و حضور و تماشای این مسابقات برای عموم آزاد است.

به گزارش خبرنگار علمی باشگاه خبرنگاران ، مهندس سجاد حاجی‌زاده، دبیر کمیته اجرایی سومین دوره مسابقات ملی شناورهای هوشمند و دانشجوی دکتری مهندسی دریا دانشگاه شریف زمان نهایی و محل برگزاری مسابقات را اعلام کرد؛ وی در خصوص زمان برگزاری مسابقات گفت: با توجه به نظر سنجی انجام شده بین تیم‌ها، زمان برگزاری مسابقات از اردیبهشت۹۳ به بعد موکول شد که با توجه به برنامه ریزی انجام شده این مسابقات از ۲۹ مهر تا ۱ آبان ماه ۹۳ برگزار می‌گردد. 

حاجی‌زاده در مورد آمادگی تیم‌ها گفت: هم اکنون ۳۵تیم دانش جویی و ۲۵ تیم دانش آموزی در مسابقات شرکت نموده‌اند و طی تماس‌های تلفنی با این تیم‌ها مشخص شد که حدود ۶۰% تیم‌ها شناور خود را ساخته و آماده هستند و ۳۰% در مرحله هوشمند سازی و ساخت می‌باشند و ۱۰% تیم‌ها هم متأسفانه بنا به دلایلی از گردانه مسابقات خارج شده‌اند که انشاا... در مسابقات آتی در جمع تیم‌های شرکت کننده حضور خواهند داشت. 
 
 مهندس سجاد حاجی‌زاده در مورد مکان برگزاری مسابقات اعلام کرد: توجه به هماهنگی‌های انجام شده این مسابقات به احتمال زیاد در دریاچه پارک ارم برگزار خواهد شد که با مذاکرات انجام شده ورودی پارک ارم و پارکینگ برای عموم در این سه روز آزاد می‌گردد. مسابقات دوره‌های قبلی بنا به دلایلی در دریاچه آزادی برگزار می‌شد ولی یکی از ویژگی‌های این دوره، برگزاری آن در عموم است که مردم عزیزمان می‌توانند از نزدیک شاهد برگزاری سومین دوره مسابقات باشند و تیم مورد علاقه خود را تشویق کنند. 

مهندس سجاد حاجی‌زاده در خصوص اهدف برگزاری چنین مسابقاتی گفت: به طور کلی این مسابقات با هدف ایجاد خلاقیت و نوآوری دانشجویان و دانش آموزان که آینده‌سازان ایران اسلامی هستند و تقویت ارتباط بین صنعت و مراکز علمی و فرهنگ‌سازی صنایع دریایی در میهن عزیزمان برگزار می‌گردد. با توجه به اینکه توسعه دریا محور از اولویت‌های اصلی جمهوری اسلامی ایران می‌باشد این مسابقات گامی جهت فرهنگ سازی دریایی نیز خواهد بود. 

وی با اشاره به داوری گزارشات طراحی، خاطرنشان کرد: در بخش دانشجویی، حدود ۷۵% تیم‌ها گزارشات طراحی که محاسبات هیدرواستاتیک و هیدرودینامیک شناور در آن می‌باشد را برای دبیرخانه ارسال نموده‌اند و این گزارشات بصورت محرمانه و بدون نام برای داوران ارسال شده است. هر گزارش را ۳ داور امتیاز می‌دهد و میانگین امتیاز این سه داور، امتیاز نهایی آن‌ها را تشکیل می‌دهد. این داوران از مراکز و موسسات معتبر کشوری و لشکری می‌باشند. 

مهندس حاجی‌زاده از افزایش کیفیت مسابقات نسبت به دوره‌های قبلی خبر داد و افزود:هماهنگی‌های خوبی با سازمان‌ها و موسسأت جهت برگزاری مسابقات انجام شده است که حول و قوه الهی شاهد مسابقات با شکوهی خواهیم بود. 

مهندس حاجی در پایان به تیم‌های شرکت کننده و علاقه مندان مسابقات توصیه کرد؛ با توجه به زمان اندک باقیمانده به برگزاری، تیم‌های شرکت کننده از طریق وبسایت مسابقات به نشانی http: //asvc. merc. sharif. ir اخبار را دنبال نمایند و سایر علاقه مندان نیز می‌توانند از همین طریق در مسابقات آتی ثبت نام نمایند و نیز از نزدیک شاهد رقابت تیم‌ها در سومین دوره باشند.




انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار