سالار آملی در گفتگو با خبرنگار باشگاه خبرنگاران:

مشکل دانشجویان ایرانی در نروژ مسئله دانشگاهی نبوده است /عبث بودن مشکل دانشجویان ثابت شده است

قائم مقام سرپرست وزارت علوم در امور بین الملل گفت: مشکل دانشجویان ایرانی در نروژ مسئله دانشگاهی نبوده است، بلکه پلیس امنیت نروژ مسائلی را مطرح کرده بود که هم اکنون عبث بودن آن ثابت شده است.

حسین سالار آملی قائم مقام سرپرست وزارت علوم در امور بین الملل در گفتگو با خبرنگار دانشگاهی باشگاه خبرنگاران گفت: اکثر مشکلات دانشجویان ایرانی در نروژ حل شده است به غیر از تعداد اندکی که البته در این خصوص، نیز وزارت خارجه و وزارت علوم در حال بررسی و حل مشکل هستند. 

وی در پاسخ به سوال خبرنگار باشگاه خبرنگاران مبنی براینکه مسئولان دانشگاه نروژ به دانشجویان ایرانی اجازه ادامه تحصیل در رشته‌های خود را نمی‌دهند، افزود: من به طور کلی می‌گویم که مجموعه مسائل ما با کشور نروژ اصلا مسائل دانشگاهی نبوده است و ربطی به دانشگاه و ارتباطات علمی نداشته است. 

سالار آملی در پاسخ به سوالی دیگر در خصوص اینکه چه مسائلی موجب بروز چنین مشکلاتی برای دانشجویان ایرانی شاغل به تحصیل در نروژ شده است، گفت: مسائلی بوده که پلیس امنیتی نروژ مطرح کرده بود و اینکه البته عبث بودن این مسائل نیز مشخص شده است و امیدواریم هرچه زود‌تر به طور کامل این مسائل حل شود. 

وی در پایان با اشاره به زمان حل مشکلات دانشجویان ایرانی شاغل به تحصیل، خاطرنشان کرد: هم اکنون بسیاری از این مسائل حل شده است و تعداد محدودی از این مشکلات باقی مانده است و به سمت حل نهایی در حرکت است.


انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار