رییس واحد تهران مرکزی دانشگاه آزاد اسلامی خبر داد

رشد علمی ۴ هزار پله‌ای واحد تهران مرکزی در سال ۲۰۱۴

حسین زاده لطفی گفت: در سال ۲۰۱۴ میلادی واحد تهران مرکزی موفق شده در دو مرحله بیش از ۴ هزار پله رشد علمی خود را در میان دانشگاه‌های جهان ارتقا دهد.

 به گزارش خبرنگار دانشگاهی باشگاه خبرنگاران؛ دکتر حسین‌زاده لطفی رییس واحد تهران مرکزی در مراسم جشن آغاز سال تحصیلی دانشگاه آزاد اسلامی که با حضور دکتر میرزاده و معاونان دانشگاه برگزار شد، به مهم‌ترین اهداف واحد تهران مرکزی در سال ۹۳ اشاره کرد و گفت: تجمیع واحد در یک سایت، توسعه تحصیلات تکمیلی و بین رشته‌ای و همچنین ارتقای سطح کیفی و کمی آموزش، پژ‍وهش و فرهنگی در دستور کار قرار دارد. 

وی افزود: توسعه تحصیلات تکمیلی در واحدهای دارای پتانسیل با امکانات و تجهیزات نرم افزاری و سخت افزاری، لازمه ارتقای کیفی واحدهای دانشگاهی است که با درایت و تیزهوشی دکتر میرزاده محقق شده است. 

وی با بیان اینکه در سال ۲۰۱۴ میلادی واحد تهران مرکزی موفق شده در دو مرحله بیش از ۴هزار پله رشد علمی خود را در میان دانشگاه‌های جهان ارتقا دهد، اظهار داشت: واحد تهران مرکزی برابر رتبه بندی دانشگاه‌های جهان در نظام رتبه بندی وبومتریکس به رتبه ۳۸۷۴ دست یافته است. همچنین براساس آمار منتشره، این واحد جامع دانشگاهی در ۸ ماه گذشته موفق به ارتقای ۲۸ رتبه‌ای در کشور در نظام وبومتریکس شد. 

حسین‌زاده لطفی با اشاره به تقارن آغاز سال تحصیلی با هفته دفاع مقدس، گفت: ما دانشگاهیان با زنده نگه داشتن یاد و خاطره شهیدان و ۸ سال دفاع مقدس حق علیه باطل با آرمان‌های مقدس امام راحل (ره) و شهیدان تجدید میثاق می‌کنیم و همین جا اعلام می‌داریم که‌ای شهید با پیشرفت و کسب علوم و رتبه‌های بر‌تر دینی و اخلاقی، راه تو را ادامه خواهیم داد. 

وی با اشاره به اهمیت جایگاه دانشگاه در اندیشه‌های امام خمینی (ره) گفت: امام خمینی (ره) با بیان اهمیت جایگاه دانشگاه در بیانات متعدد خویش، با عباراتی مانند «دانشگاه مبدأ همه تحولات است» و همچنین در مواردی دیگری با بکارگیری اصطلاحات مقدرات و سرنوشت، دانشگاه را منشأ این مقدرات و سرنوشت می‌دانست و آن را در رأس امور می‌خواند. 

رئیس واحد تهران مرکزی ادامه داد: دانشگاه از دید امام (ره) آنقدر اهمیت دارد که اگر نقش واقعی خود را نداشته باشد، همه چیز مملکت از دست خواهد رفت. ایشان در جمله‌ای این اهمیت را چنین گوشزد کرده‌اند: «اگر دانشگاه را سست بگیریم و از دست برود، همه چیزمان از دست رفته است.» 

دکتر حسین‌زاده لطفی در ادامه به ارائه گزارشی درباره این واحد پرداخت و گفت: دانشگاه آزاد اسلامی واحد تهران مرکزی اولین و بزرگ‌ترین واحد این دانشگاه است که فعالیت خود را در دهم مرداد ۱۳۶۱ با ایجاد ۶ رشته تحصیلی در مقطع کار‌شناسی و یک رشته در مقطع کاردانی و پذیرش ۲۰۰ دانشجو آغاز کرد و امروز این دانشگاه دارای ۱۲ دانشکده، ۴۴۵ رشته گرایش تحصیلی در گروه‌ها و مقاطع مختلف تحصیلی است. در حال حاضر در این دانشگاه ۵۰هزار دانشجو و ۱۰۰۰ عضو هیأت علمی مشغول به تحصیل و تدریس هستند.

انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار