معاون آموزشی وزارت بهداشت عنوان کرد

ملاک درجه بندی هر کشور قدرت علمی شده نه قدرت نظامی

دکتر ضیایی گفت: امروزه ملاک درجه‌بندی هر کشور از تعداد تانک و اسلحه به قدرت تولید علم و تبدیل آن به ثروت تغییر پیدا کرده است.

به گزارش خبرنگار بهداشت و درمان باشگاه خبرنگاران؛ دکتر امیر محسن ضیایی معاون آموزشی وزارت بهداشت امروز 9  مهر در کنگره اندویورلوژی‌ و لاپاراسکوپی گفت: این رشته یک رشته شاخی مهم در حرفه پزشکی محسوب می‌شود چرا که توانسته با عوارض جراحی کمتر به مردم خدمات خیلی خوبی ارائه دهد، و مقالات زیادی هم در این زمینه متخصصان تحصیل کرده در این رشته به چاپ رسانده‌اند. 

وی در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به این که در سالهای گذشته ما رشد خوبی در تولید علم در دنیا داشتیم، افزود: متاسفانه در یکی دو سال گذشته با کاهش رشد علمی روبه‌رو بودیم که دلیل آن کاهش سرمایه گذاری در بخش آموزش است باید توجه داشت که تولید و رشد علم تنها به تولید مقاله ختم نمی‌شود بلکه تولید آنها به خدمت و فناوری باعث رشد علمی می‌شود و به نفع نظام سلامت خواهند بود. 
 
ضیایی عنوان کرد: امروزه دیگر درجه قدرت هر کشور را با تعداد تانک و اسلحه محک نمی‌زنند بلکه تولید علم و تبدیل آن به ثروت امروزه ملاک درجه‌بندی هر کشور محسوب می‌شود.

معاون آموزشی وزارت بهداشت اظهار داشت: یکی از برنامه‌های وزارت بهداشت بین‌المللی کردن سطح آموزش است که قرار شده که پزشکان علاقه‌مند در رشته‌های مختلف به صورت فراگیر پذیرش شوند. درحال حاضر اگر انجمنی آمادگی داشته باشد، می‌تواند مجوز  تربیت فراگیر را بگیرد و از کشورهای همسایه و مسلمان دانشجو جذب کند. 
 
وی در پایان به کتاب ارزش‌های نسبی اشاره و خاطرنشان کرد: این کتاب که تا چند روز آینده به کلیه دانشگاه‌ها و بیمارستان‌‌ها ابلاغ شود فرصت ارائه خدمات با کیفیت‌تر و مناسب تر را ایجاد می‌کند و دست افرادی را که خارج از عرف و اخلاق اقدام به گرفتن هزینه‌های خارج از تعرفه می‌کردند با ابلاغ این کتاب کوتاه می‌شود. 
 
انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار