مداخلات "طب درد" در کاهش هزینه‌های درمانی موثر است

دانشیار بیهوشی و فلوشیپ اینترونشنال درد با اشاره به کارآیی بسیار زیاد مداخلات طب درد گفت: این روش درمانی در کاهش هزینه‌های بیماران وهمچنین کاهش آلام آن‌ها بسیار موثر و ضروی است.

دکتر فرناد ایمانی فلوشیپ اینترونشنال درد در گفتگو با خبرنگار بهداشت و درمان باشگاه خبرنگاران با تاکیدبر اینکه لازم است نسبت به گسترش برخی مراکز دولتی دانشگاهی که دارای بخش درد و اتاق عمل درد هستند، توجه بیشتر کرد؛ اظهار داشت: مداخلات طب درد از انواع جراحی‌های بسته به شمار می‌رود که نمونه بارز استفاده از آن جراحی بسته ستون فقرات است اما می‌توان این روش را در ارتباط با جراحی‌های بسته سر و گردن نیز بکار برد. 

وی در خصوص استفاده از این روش درمانی برای بیماران سرطانی گفت: در مورد سرطان‌ها ابتدا باید علت درد را تشخیص داد؛ گاهی سرطان قابل جراحی است و می‌توان توده ایجاد شده را با جراحی تخلیه کرد و گاهی نیاز به شیمی درمانی و رادیوتراپی دارد اما گاهی بیماری به این روش‌ها جواب نمی‌دهد یا این روش‌ها برای بیمار تجویز نمی‌شود، در چنین مواردی می‌توان از روش مداخلات طب درد استفاده کرد. 

به گفته وی روش‌های کنترل درد مکمل درمان اصلی سرطان است که باید در کنار درمان‌های اصلی برای کاهش درد بیماران مورد استفاده قرار گیرد.


انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار