رايگان درمان شويد؛

پاسخ سوالات خود در زمينه "حساسیت های پاییزی" را اينجا بخوانيد

سوالاتی که کاربران باشگاه خبرنگاران در قسمت"رایگان درمان شوید" مطرح کرده بودند، توسط "متخصصین گوش و حلق و بینی" پاسخ داده شده است.

گروه کلینیک باشگاه خبرنگاران ،بخشی از پاسخ سوالاتی که کاربران باشگاه خبرنگاران در قسمت رایگان درمان شوید مطرح کرده بودند را منتشر كرد.  

شما هم می توانید با مراجعه به کلینیک باشگاه خبرنگاران و طرح سوالات خود پاسخ را از پزشکان مطرح در آن بخش دريافت كنيد.

اما پاسخ سوالات برخي از کاربران درخصوص "حساسیت های پاییزی" كه توسط دکترابراهیم رزم پا و امیر هوشنگ احسانی، متخصص پوست و مو داده شده است، به شرح ذیل مي باشد:


***عبدی
من در فصل پاییز زیاد عطسه میکنم و همواره بینی ام کیپ است سینوزیت ندارم انحراف بینی هم ندارم میخواستم علل این کار را بدانم

جواب: باید دفت کنند که فرد بیمار به چه نوع آلر‍ژی حساسیت پیدا کرده است.


***زینب
با سلام و خسته نباشید می خواستم بدونم که من فصل بهار پاییز صبح ها که از خواب پامیشم خیلی عطسه می کنم البته من پولیپ بینی هم دارم اما عمل نکردم ناگفته نمونه که این فصل ها بینیم هم میگیره صدام هم عوض میشه اسپری بینی هم دارم امابعد یک مدت خودش خوب میشه با تشکر از شمادکتر عزیز و باشگاه خبرنگاران

جواب:فرد مبتلا باید از مواد آلرژن زا مانند دود، بوی عطر، بوی غذا پرهیز کند زیرا افراد با این موارد ذکر شده دچار آلرژی های فصلی می شوند.

***مرجان

با سلام هر سال از آخرای اسفند تا اواخر تابستان پوست دستان من جوش میزنه همراه با خارش و تب طوری که زیر جوش ها آب جمع میشه و مدتی بعد هم جای جوش ها پوستم سفت میشه و ظاهر بدی پیدا میکنه
به پزشک مراجعه کردم گفتن ویتامین دیت کمه و عفونت ادراری دارم و امکان داره مشکل از این باشه ولی با توجه به این که هر سال این اتفاق برام میفته فکر نمیکنم علتش این باشه
لطفا راهنمایی بفرمایید چی کار میتونم انجام بدم

جواب: فرد مبتلا باید برای تشخیص بیماری اش نمونه برداری بیوکسی انجام داده زیرا انجام اگزما و حساسیت و یا بیماری ناشی از آفتاب وجود دارد.

***کریم

بابروز هواي سرد به خصوص صبح و غروب و يا نم نم باران قفسه سينه سمت راست درد گرفته و موچب تنگي نفس مي شود و ضمنا در اين خصوص به فوق تخصص ريه مراجعه كردم و با انجام تست ريه مشكلي مشاهده نشد مشكل از كجاست؟

جواب: تغییرات ناگهانی هوا گاهی اوقات زمینه حساسیت را در افراد به وجود می آورد این در حالی است که فرد بیمار باید در صورت وزش باد های پاییزی و زمستانی از خود مراقبت بیشتری کند.

***هدی

برای خارش پوست در فصل پاییز چه دارویی استفاده کنیم ؟

جواب: بیشترین علت خارش پوست در فصل پاییز و زمستان خشکی پوست است. در واقع افراد برای جلوگیری از خارش پوست می توانند با چرب کردن پوست خود و مصرف آنتی بیوتیک خارش پوست خود را تا حدودی درمان کنند.

***ناشناس

با سلام و خسته نباشید من پوستم به شدت دچار جوش شده و در بازوهام بیشتر دیده می شود با شروع پاییز و در اواخر پاییز اغاز شده است علت چیست؟

جواب: پدیدار شدن جوش بر روی بازوی فرد بیمار ارتباطی با فصول سال ندارد و حساسیت پاییزی بیشتر ارتباط مستقیم با پوست صورت دارد و درمان آن با آنتی بیوتیک امکان پذیر است.

 ***مجتبی

باسلام من تقریباسه ماهی میشه که روی ساق دستم چوش های ریزی قرمز میزنم قرمزی بعدیک مدت خوب میشه اماجاش نمیره خارش داره

جواب: فرد بیمار باید از داروهای موضعی و ضد التهاب استفاده کند تا جوش های ریز قرمز رنگ روی ساق دستشان بهبود یابد.


***میترا

آیا حساسیتهای فصلی مکرر میتواند باعث جای جوش شدید شود؟

جواب:چنین چیزی وجود ندارد.

***الناز


سلام عملي ترين روش درمان يا كاهش علائم آلرژي با نشانه هاي خارش بيني و حلق و عطسه هاي مكرر چيست؟ با تشكر

جواب: برای کاهش علائم آلرژی باید از مواد حساسیت زا جلوگیری کرد و همچنین از داروهایی نظیر آنتی هیستامین در بروز این نوع علائم می توان استفاده کرد.


انتهای پیام/
برچسب ها: پوست ، پاییز ، درمان ، گوش ، حل ، بینی ، فصول
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار