راه اندازی کمپینی در استرالیا برای جلوگیری از ورود "دعوت‌کنندگان به خشونت" به این کشور

نخست وزیر استرالیا امروز از راه اندازی کمپینی برای جلوگیری از افرادی که به گفته وی "دعوت کنندگان به خوشنت" هستند خبر داد.

به گزارش سرويس بين‌‌الملل باشگاه خبرنگاران به نقل از  الجزیره، "تونی ابوت" نخست وزیر استرالیا امروز چهارشنبه اعلام کرد که دستور به ایجاد کمپینی برای جلوگیری از ورود عناصر تندرو که به گفته وی "دعوت کنندگان به خشونت" هستند، به این کشور داده است.

ابوت در این باره گفته است: "دعوت کنندگان به خشونت" هم اکنون از دریافت ویزای ورود به کشور حذف خواهند شد.

وی در سیدنی در گفتگو با خبرنگاران گفت: آنچه ما می‌خواهیم اطمینان از این است که "دعوت کنندگان به خشونت" برای انتقال پیام رادیکالی‌شان به این کشور نمی آیند.

وی همچنین گفت: آنچه ما آن را از این پس انجام خواهیم داد اجرای سیستم جدیدی است که شامل جلوگیری از ورود "دعوت کندگان به خشونت" به استرالیا به منظور انتشار افکار رادیکالی و عجیب و اختلاف برانگیزشان هست.

گفتنی است، استرالیا به منظور جلوگیری از حملات نیروهای تندرو که از خاورمیانه باز می گردند در حالت آماده باش قرار دارد و اقدام به اجرای اقدامات امنیتی گسترده در شهر های بزرگ این کشور کرده است.

طبق اعلام مسئولان استرالیایی حدود 160 استرالیایی یا در جنگ های خاورمیانه شرکت داشته اند و یا از گروه‌هایی که در حال جنگ در خاورمیانه هستند حمایت کرده اند و حداقل 20 تن از آنها به استرالیا بازگشته اند که خطری امنیتی برای استرالیا محسوب می‌گردد.

استرالیا حدودیک ماه است که سطح هشدار امنیتی را از میزان "متوسط" به "عالی" به علت خطر احتمالی ورود پیکارجویان تروریستی از عراق وسوریه و در سایه تشکیل ائتلافی غربی و عربی علیه داعش بالا برده است.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار