الاخباریه سوریه:

غرب درصدد ایجاد هرج و مرج در منطقه از طریق افزایش کمک به گروههای تروریستی است

شبکه الاخباریه سوریه تاکید کرد غرب در پی ناکامی در پیاده کردن طرح های خود در سوریه، در صدد ایجاد هرج و مرج در منطقه از طریق افزایش کمک مالی و تسلیحاتی به گروههای تروریستی است.

به گزارش سرويس بين‌‌الملل باشگاه خبرنگاران به نقل از شبکه تلویزیونی الاخباریه سوریه، "یزن البوش" گزارشگر این شبکه در گزارشی تحلیلی گفت راهبرد آمریکا و غرب پس از ناکامی در سرنگون کردن دولت سویه، به سمت ایجاد هرج و مرج در منطقه از طریق افزایش کمک مالی و تسلیحانی به گروههای تروریستی مسلح و حمایت علنی از آنها، سوق یافته است. 

سردار حسین سلامی جانشین فرمانده کل سپاه پاسداران انقلاب اسلامی ایران، تاکید کرد آمریکا و متحدان منطقه ای آن، در عملی کردن طرح ها و اهداف ویرانگر خود در سوریه شکست خوردند. سلامی افزود: اهداف آمریکا و متحدانش ایجاد فتنه های فرقه ای در منطقه است اما بیداری ملت‌‌ها، طرح ها و اهداف آنها در این عرصه را با شکست مواجه کرد و همین امر موجب شد آمریکا به حاشیه این تحولات رانده و نقش ایران بیش از پیش در منطقه تقویت شود. 

به گفته مقامات ایران، گروه تروریستی داعش همواره از انواع کمک های آمریکا،  برخوردار بوده و برخوردار است این در حالی است که آمریکا اکنون به بهانه مبارزه با این گروه تروریستی درصدد مداخله در مسائل منطقه است. 

از سوی دیگر غلامحسین دهقانی نماینده دائم ایران در سازمان ملل متحد تاکید کرد هیچ کشوری حق ندارد کشور دیگر را از حق قانونی اش در حاکمیت ملی محروم کند. وی بر ضرورت رعایت حاکمیت قانون در دو سطح داخلی و بین المللی به منظور حفظ صلح و امنیت بین المللی تاکید کرد.

کارشناسان و تحلیلگران تاکید می کنند آمریکا که از سال 2011 مدعی جنگ با تروریسم است کار تازه ای انجام نداده و نتوانسته است گروههای تروریستی را که هر از گاهی ظهور می‌کنند، نابود کند. همه نشانه ها حاکی از آن است که خود آمریکا این گروههای تکفیری را ایجاد کرده است این در حالی است که نیروهای ارتش سوریه در نقاط مختلف این کشور، به پیروزیهای پی در پی در مقابل گروههای تروریستی دست یافته‌اند.



انتهای پیام./
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار