رئیس سازمان نظام پزشکی:

شفاف سازی پرداخت‌های پزشکی، راه منطقی رفع "زیرمیزی" است

دکتر زالی گفت: بیش از ۲ دهه کتاب ارزش‌گذاری تعرفه‌های پزشکی بدون توجه‌‌ رها شده بود و خیلی از خدمات گذشته در حال حاضر منسوخ و بسیاری از خدمات نوین در کتاب‌های قبلی جایگاهی نداشت.

دکتر علیرضا زالی، رئیس سازمان نظام پزشکی در گفتگو با خبرنگار بهداشت و درمان باشگاه خبرنگاران گفت: از دیگر کاستی‌های کتاب‌های گذشته تعرفه گذاری نبود تعرفه ارائه خدمات در زمینه‌های جراحی، ‌ داخلی، بیهوشی و خدمات وابسته به آن‌ها و همچنین نبود علامت بین رشته‌ای و بسیاری موارد دیگر که ضرورت بازنگری کتاب ارزش‌گذاری پس از بیش از ۲۰ سال یک ضرورت جدی به نظر می‌رسید. 

دکتر زالی ادامه داد: گام بلندی به سوی مطلوب‌سازی تعرفه‌ها برداشته شده است و مصداقی برای ارتباطاتی چون زیرمیزی به طور عملی از این پس وجود نخواهد داشت و جامعه پر افتخار پزشکی خود از این کتاب صیانت خواهد کرد و با اجرای دقیق این کتاب چنین مسائلی رفع خواهد شد. 

وی افزود: البته اجرایی شدن کامل تعرفه‌های این کتاب نیاز به بازه زمانی منطقی دارد، ‌ چون این کتاب تازه ابلاغ شده و هنوز در بسته ارائه خدمات ما نهادینه نشده ولی پیش‌بینی می‌شود با اجرای دقیق این کتاب بخش قابل توجه مسائل نگران کننده این حرفه و مسئله زیرمیزی مرتفع می‌گردد و نیازمند همکاری حرفه‌ای همکاران پزشک است. 




انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار