درآمد پزشکان ایرانی از سایر کشورهای جهان پایین‌تر است/ ویزیت یک پزشک اسپانیایی ۱۲۰۰ یورو و یک پزشک ایرانی ۸ یورو

تعرفه‌های پزشکی و درآمد پزشکان ایرانی از سایر کشورهای منطقه حتی پایین‌تر است.

محمد جهانگیری معاون سازمان نظام پزشکی در گفتگو با خبرنگار بهداشت و درمان باشگاه خبرنگاران اظهار داشت: تعرفه‌های پزشکی و درآمد پزشکان ایرانی از سایر کشورهای جهان پایین‌تر است. 

وی گفت: چه به لحاظ سرانه ملی و چه از لحاظ درآمدی وضعیت پزشکان ایرانی از سایر کشور‌ها پایین‌تر است و نمی‌توان درآمد چندبرابری درصد کمی از پزشکان که بیش از یک درصد نیستند را به کل جامعه پزشکی تعمیم داد. 

وی افزود: ویزیت یک متخصص اسپانیایی حدود ۱۲۰۰ یورو است، اما ویزیت متخصص ایرانی ۸ یورو می‌باشد و نمی‌توان به لحاظ درآمدی دستمزد پزشکان را با سایر کشور‌ها مقایسه کرد. 

انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۳
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
علی
۲۰:۴۹ ۱۲ آبان ۱۳۹۳
بعلت در دست گرفتن مراکز تصمیم گیری در ایران توسط پزشکان این قشر را تافته وجدا بافته کرده است90درصد خدمات بهداشتی در مانی توسط غیر پزشک انجام میشود اون وقت در امد پزشک هزار برابر دیگر کار کنان است نظام برده داری نوین براه انداخته اند مگر در کجای دنیا چنین وضعی وجود دارد ؟؟؟؟؟؟؟؟؟
Iran (Islamic Republic of)
رضامنش
۱۲:۴۱ ۲۱ مرداد ۱۳۹۳
فرقی نداره عزیزم که،معلم ژاپنی7000دلار می گیره به عبارتی 21میلیون ولی معلم ایرانی 1میلیون می گیره.کارگراشونم همین طورن.درآمد همه باید لحاظ بشه.نه فقط مال اونایی که تا پولشون وصول نشه عمل نمیکنند
Iran (Islamic Republic of)
بهنام
۱۲:۲۱ ۲۱ مرداد ۱۳۹۳
میشه بگید حقوق یک معلم در خارج کشور با معلمان ایران چقدر تفاوت دارد؟
پزشک ها که وضع مالی خوبی دارند تازه یارانه هم میگیرند و انصراف هم ندادند پس حقوق 1200 یورو براشون تخمین میزنید؟ مبنای مقایسه شما چیه با کشور اسپانیا؟ ایا بفیقه موارد رو هم مقایسه کردین؟