در همایش دکو 2014 عنوان شد

دعوت ترکان از صنعتگران مبلمان / بخش تولید مبلمان هنوز صنعتی نشده است

ترکان گفت: یکی از راه‌های جذب بازارهای خارجی تطابق با دانش و فناوری روز است که در زمینه تولید مبلمان هنوز تولید در این بخش صنعتی نشده است چرا که تولید انبوه و ماشینی را آغاز نکرده است.

به گزارش خبرنگار اقتصادی باشگاه خبرنگاران؛ اکبر ترکان مشاور رئیس‌جمهور در کنفرانس بین‌المللی دکو 2014 که صبح امروز برگزار شد گفت: توسعه با همه تعاریفی که از آن می‌شود و جامعیت آن یکی از ویژگی‌های مهمش درون‌زایی یعنی اتکا به قابلیت‌ها و توانایی‌های درونی می‌باشد.

وی با اشاره به مزیت‌های سرمایه‌گذاری در مناطق آزاد تجاری معافیت از مالیات همچنین معافیت از قوانین گمرکی مستثنی بودن از قانون کار، مستثنی بودن از قانون پولی و بانکی و عدم نیاز به ویزا را از جمله این مزیت‌ها برشمرد و صنعتگران مبلمان را به سرمایه‌گذاری در این بخش دعوت کرد.

ترکان تصریح کرد: برای توسعه صنعت مبلمان و افزایش ظرفیت‌ها و قابلیت‌های آن و همچنین صنعتی شدن این بخش در مناطق آزاد فرصت‌های ویژه‌ای فراهم است.

مشاور رئیس جمهور با اشاره به نرخ رشد اقتصادی منفی در دو سال گذشته و کاهش خرید 15 درصدی مردم گفت: متأسفانه در دو سال گذشته به علت رکود قدرت خرید مردم کاهش یافت و بخشی از کالاهایی که در سبد خانواده ضروری نبود از آن حذف شد.

ترکان افزود: برای جبران این رکود و کاهش تقاضا یکی از راه‌های آن جذب بازارهای جدید است چرا که تا بازار داخلی به رونق نرسد تقاضا زیاد نمی‌شود لذا باید به دنبال جذب بازارهای جدید بود.

وی تصریح کرد: یکی از راه‌های جذب بازارهای خارجی تطابق با دانش و فناوری روز است که در زمینه تولید مبلمان هنوز تولید در این بخش صنعتی نشده است چرا که تولید انبوه و ماشینی را آغاز نکرده است.

دبیر شورای مناطق آزاد در پایان صنعتگران بخش مبلمان را به سرمایه‌گذاری و استفاده از ظرفیت‌های مناطق آزاد جهت توسعه این صنعت دعوت کرد.

انتهای پیام/

برچسب ها: توسعه ، صنعت ، مبلمان
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار