مشاور وزیر بهداشت در بیمارستانهای خصوصی کشور:

الزام تمام بیمارستانهای خصوصی به نصب دستورالعمل چگونگی پرداخت هزینه‌های درمانی در واحدهای ترخیص/ هیچکس حق مطالبه وجهی خارج از تعرفه مشخص شده در بیمارستان را ندارد

دکتر طباطبایی از الزام تمام مدیران عامل بیمارستانهای خصوصی به نصب دستورالعمل چگونگی پرداخت هزینه های درمانی بیماران در واحد ترخیص بیمارستانها خبر داد.

به گزارش گروه علمی باشگاه خبرنگاران به نقل از وب دا؛ دکتر سید محمود طباطبایی که در جلسه مشترک وزیر بهداشت با مدیران عامل بیمه مرکزی و شرکت های بیمه تجاری سخن می گفت؛ در تشریح این مطلب گفت: در این دستورالعمل که در سردر واحدهای ترخیص و اتاق‌های بیمارستانهای خصوصی نصب شده است به بیماران اعلام شده است که باید تمام وجوه پرداختی در داخل بیمارستان صورت گیرد و حق پرداخت هیچ گونه وجهی بیرون از بیمارستان را ندارند و هیچکس نیز حق مطالبه وجهی خارج از تعرفه مشخص شده در بیمارستان را  ندارد.

دکتر طباطبایی در عین حال از مدیران عامل بیمه‌ها و شرکت‌های بیمه‌های تجاری خواست هنگام ارائه معرفی نامه به بیماران، "تذکری" را بر روی معرفی نامه‌ها ضمیمه نمایند که بیمار حق پرداخت هیچ گونه وجهی خارج از تعرفه را ندارد.

وی تصریح کرد: مدیران عامل بیمه‌ها به کلیه شرکت‌های بیمه‌ای تحت پوشش خود، دستور الصاق چنین تذکری را صادر کنند.

مشاور وزیر در امور بیمارستانهای خصوصی گفت: اگر این موضوع جدی گرفته شود، آن درصد قلیلی از پزشکان که خطا می کنند محدود خواهند شد.

وی یادآور شد: اگر همه در این زمینه همکاری نمایند، جلوی دریافت‌های غیرمتعارف نیز با عدم مراجعه بیماران به پزشکان جهت پرداخت اضافی، گرفته خواهد شد.




انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار