تبریز؛

بهره‌گیری از پسته و جلوگیری از ریزش مو

کارشناس مسئول گیاهان دارویی سازمان جهاد کشاورزی آذربایجان شرقی گفت: اگر پوست سخت پسته را جوشانده و با آب آن پوست سر را ماساژ دهیم از ریزش مو جلوگیری می‌کند

اصغر نقشی در گفتگو با خبرنگار باشگاه خبرنگاران تبریز افزود: پسته تغییری در فشار خون و افزایش وزن انجام نمی دهد، اما به خاطر کالری بالایی که دارد، به عنوان یک میان وعده پرکالری شمرده می شود و نباید زیاد مصرف شود.

وی تشریح کرد: پسته بسیار مقوی است و حاوی ویتامین های ب1، ب 3، ویتامین E بوده و املاح مغذی شامل آهن، پتاسیم، فسفر و کلسیم را دارا است.

نقشی ادامه داد: پودر پسته، درمان کننده ای مناسب دندان درد است.

کارشناس مسئول گیاهان دارویی سازمان جهاد کشاورزی آذربایجان شرقی یادآور شد: مغز پسته به دلیل دارا بودن آهن، خون ساز است و معمولاً به افرادی که از کم خونی فقر آهن رنج می برند، مصرف آن توصیه می شود.

وی افزود: مصرف پوست سبز پسته را درمان مناسبی برای رفع بوی بد دهان می دانند و جویدن آن را برای التیام زخم های داخل دهان مناسب دانسته و برای استحکام لثه ها، مالیدن آن را بر روی لثه سودمند ذکر می کنند.

نقشی تاکید کرد: مغز پسته چربی زيادی دارد و بنابراين برای معده مناسب نيست، کسانی که معده ضعيف دارند، بايد آن را با زردآلو بخورند.
 
انتهای پیام/ا
برچسب ها: پسته ، مو ، ریزش ، تبریز ، زنجان ، زاهدان ، ایلام
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.