یک کارشناس رسانه‌های بین‌الملل تاکید کرد

اسطوره‌سازی صهیونیست‌ها در هالیوود در راستای غلبه بر افکار عمومی

یک کارشناس رسانه‌های بین‌الملل گفت: صهیونیست‌ها می‌دانستند که غلبه بر افکار عمومی مبنای قدرت آنهاست بنابراین روایت‌پردازی، اسطوره سازی و داستان سرایی در ابعاد مختلف به ویژه سینما را در دستور کار خود قرار دادند.

به گزارش خبرنگار سیاست خارجی باشگاه خبرنگاران، نشست "مغولان هالیوود" با حضور سردبیر مجله رسانه و سینما در موسسه پژوهشی ندا برگزار شد.

در این نشست سید محمد حسینی سردبیر مجله رسانه و سینما به انتشار کتاب "امپراتوری یا مغولان هالیوود" اشاره کرد و گفت: انتشار این کتاب که حقایق بسیاری را در مورد هالیوود افشا می کند، در آمریکا نیز بسیار مورد استقبال قرار گرفت و جزء 100 کتاب برتر در این کشور شناخته شد.


وی درباره گام اول صنعت سینما و تولید فیلم در آمریکا اظهار داشت: نگاه نژادی آمریکاییها به یهودیان به آنها انگیزه‌ای داد، تا فیلم را راهی برای تغییر نگرش آمریکاییها بدانند، این هدف به تدریج به انگیزه‌ای برای صهیونیست ها در راستای دستیابی به منافع و اهداف مورد نظر تبدیل شد و از این رو آنها با برنامه تلاش کردند با دنیای مجازی، فضای واقعی را کنترل کنند.

وی افزود: آنها به تدریج کاستی‌ها‌یی تشکیل دادند و عنوان مغولان را بر روی خود گذاشتند و اکنون با نسل سوم مغولان مواجه هستیم که به شدت بر سینمای آمریکا تأثیر گذارند.

حسینی در مورد دستاوردی که سینما برای صهیونیست‌ها در برداشت، اظهار داشت: در ابتدا آمریکاییان، نسبت به یهودیان نگاه نژادپرستانه داشتند، اما صهیونیست ها با صنعت سینما اکنون به درجه‌ای رسیده‌اند که آمریکایی‌ها برای آنکه آمریکایی واقعی شناخته شوند، می‌بایست معیارها و استانداردهایی که آنها تعریف می کنند را رعایت کنند.

وی افزود: صهیونیست‌ها می‌دانستند که غلبه بر افکار عمومی مبنای قدرت آنهاست بنابراین روایت‌پردازی، اسطوره سازی و داستان سرایی در ابعاد مختلف به ویژه سینما را در دستور کار خود قرار دادند.

حسینی دگردیسی موجود در رسانه‌ها را یکی از مهمترین تحولات دهه‌های اخیر دانست و گفت: رسانه‌ها موجب تفرق در روابط انسانها شد و سلایق را به شدت کنترل کرد این دقیقاً همان نقطه‌ای است که صهیونیست‌ها بر روی آن تمرکز کردند تا اهداف خود را به پیش ببرند.

انتهای پیام/

برچسب ها: مغول ، هالیوود ، امپراتوری
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.