با ویژه برنامه های شبکه چهار، ماه محرم را به سوگ می نشینیم

شبکه چهار سیما به مناسبت فرارسیدن ماه محرم الحرام، ماه حزن و اندوه، ویژه برنامه های متفاوتی را تدارک دیده و روی آنتن می برد.

به گزارش حوزه رادیو تلویزیون باشگاه خبرنگاران به نقل از روابط عمومی شبکه چهار، «مجله تئاتر»، «کتابشناسی عاشورایی»، «راهی به روشنایی»و «با حسین (ع) تا بی نهایت» از جمله بر نامه هایی است که در ماه محرم میهمان خانه مخاطبان خواهد شد.
 
گفتنی است؛ برنامه "مجله تئاتر" در 2 قسمت ویژه و با هدف نقد، بررسی و تحلیل تئاتر های عاشورایی روی آنتن می رود. این برنامه میزبان کارشناسانی چون: دکتر محمود عزیزی، حسین مسافر آستانه، حسین پارسایی، دکتر مجید سرسنگی است. همچنین برنامه "کتابشناسی عاشورایی" در 10 قسمت 45 دقیقه ای به معرفی کتابهایی می پردازد که واقعه عاشورا را به رشته تحریر درآورده اند.
 
 شایان ذکر است؛ برنامه"با حسین (ع) تا بی نهایت" برای بررسی حضور و نقش تاثیر گذار جوانان، در برگزاری مراسم دینی و مذهبی دهه  اول محرم روی آنتن می رود. این برنامه با محوریت حضور جوانان در روضه ابا عبدالله حسین (ع)، با کارشناسی آیت الله تحریری هر شب ساعت18:40 تماشایی است.
 
 گفتنی است؛ بررسی قیام عاشورا، فرهنگ عاشورایی، فرهنگ حسینی و بصیرت دینی از موضوعاتی است که در خصوص آنها با جوانان گفتگو خواهد شد.
 
همچنین برنامه "راهی به روشنایی" با هدف بررسی پژوهشهای حوزه عاشورا، هر شب ساعت 21:15 با اجرای دکتر مالک شجاعی روی آنتن می رود. این برنامه که در گروه معارف و اندیشه دینی شبکه فرهیختگان تهیه و تولید می شود، فرهنگ عاشورایی را با طرح مباحث نظری و علمی، بررسی می کند. گفتنی است «راهی به روشنایی» ضمن تبیین قیام امام حسین (ع) و نهضت عاشورا در محورهایی نظیر جامعه شناسی، ادبیات، هنر عاشورا و... در خصوص سیر تاریخی قیام عاشورا و دیدگاه ادیان مختلف در طول تاریخ به عاشورا نیز، مباحثی را مطرح و بررسی می کند. بنا بر این گزارش، در برنامه «راهی به روشنایی» آموزه ها و دیدگاههای اصلی حضرت ابا عبد الله حسین (ع) از قیام تبیین می شود و اهمیت و جایگاه عاشورای حسینی در تاریخ اسلام در میان مسلمانان نیز بررسی خواهد شد. همچینین برنامه مزبور مخاطبان خود را در ابتدا و انتهای برنامه، میهمان نماهنگ های عاشورایی می کند.

لازم به ذکر است؛ رویکرد برنامه های روتین شبکه فرهیختگان، از جمله«اردی بهشت، طلوع، آفتاب و ...» متناسب با این ماه خواهد بود.
 

انتهای پیام/ اس
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار