باشگاه خبرنگاران گزارش می‌دهد

در جلسه رای اعتماد به وزیر پیشنهادی علوم، تحقیقات و فناوری چه گذشت

دویست و پنجاه و چهارمین جلسه علنی مجلس صبح امروز به ریاست علی لاریجانی و با دستور کار بررسی صلاحیت محمود نیلی‌احمدآبادی برگزار شد.

به گزارش خبرنگار پارلمانی باشگاه خبرنگاران، دویست و پنجاه و چهارمین جلسه علنی مجلس ساعت 8 صبح امروز هفتم آبان به ریاست علی لاریجانی و با دستور کار  بررسی صلاحیت محمود نیلی‌احمدآبادی به منظور تصدی وزارت علوم، تحقیقات و فناوری آغاز شد. (متن کامل خبر)

رئیس جمهور در حالی به منظور دفاع از وزیر پیشنهادی علوم، تحقیقات و فناوری وارد صحن علنی مجلس شد که اکثر کابینه او را همراهی می‌کنند. (متن کامل خبر)

حجت‌الاسلام والمسلمین حسن روحانی در حمایت از محمود نیلی احمدآبادی گفت: ما نمی‌خواهیم دانشگاه ما جولانگاه این جناج یا آن جناح باشد، ما می‌خواهیم اعتدال و آرامش در دانشگاه ما حاکم باشد و هر کسی مسئول آموزش عالی است باید بداند مبنا شایسته سالاری است نه این حزب و نه آن جناح. (متن کامل خبر)

رئیس جمهور که به منظور دفاع از وزیر پیشنهادی علوم وارد صحن علنی شده بود کمی پس از سخنرانی صحن را ترک کرد. (متن کامل خبر)

در ادامه علی اکبریان نماینده کرج به عنوان مخالف وزیر پیشنهادی به ایراد سخن پرداخت و گفت: همکار سپاهی من چرا از فتنه تبری نمی‌جویی؟ این مسئله را علنی بگو. مگر مقام معظم رهبری یکی از تذکرات خود را در رابطه با فتنه نداده‌اند اما وقتی آقایان به فتنه می‌رسند سکوت می‌کنند. (متن کامل خبر)

سید محمد نبویان عضو کمیسیون آموزش مجلس در مخالفت با وزیر پیشنهادی علوم و تحقیقات گفت: آوردن کسانی که خودشان منشا اغتشاش در دانشگاه هستند، آرامش را از این نهاد می‌گیرد. (متن کامل خبر)

حمد قسیم عثمانی نماینده مردم بوکان در موافقت با نیلی احمدآبادی گفت: باید نگاه سیاسی را از وزیر برداریم چرا که وزیر مشکلی ندارد؛ اگر بخواهیم با عینک سیاسی نگاه کنیم به هر وزیری که دولت معرفی کند رای اعتماد نمی‌دهیم. (متن کامل خبر)

عبدالکریم جمیری نماینده مردم بوشهر در مخالفت با وزیر پیشنهادی دولت گفت: متاسفانه دانشگاه به جای آنکه میدان دفاع از ارزش‌های الهی باشد، به محلی برای میدان‌داری این جناح و آن جناح تبدیل شده است. (متن کامل خبر)

در ادامه علی لاریجانی رئیس مجلس شورای اسلامی از نمایندگان خواست بدون مجوز هیأت رئیسه مجلس مکتوبی را در صحن علنی توزیع نکنند. (متن کامل خبر)

ابراهیم نکو نماینده مردم رباط کریم در موافقت با وزیر پیشنهادی علوم گفت: نیلی احمدآبادی حاشیه‌های سیاسی ندارد و این امر یکی از امتیازات ایشان است.(متن کامل خبر)

مهرداد بائوج لاهوتی نماینده مردم گیلان در موافقت با وزیر پیشنهادی علوم اظهارداشت: رئیس جمهور بارها تاکید کرده که در دانشگاه‌ها باید اعتدال باشد، از این‌رو وزیر پیشنهادی علوم از دانشمندان بوده و باید گفت که امروز نگاه ملت ایران به سمت مجلس بوده و نباید 4 میلیون دانشجو در دانشگاه‌ها بیش از این سرگردان باشد. (متن کامل خبر)

الیاس نادران نماینده تهران، ری، شمیرانات و اسلامشهر در مخالفت با وزیر پیشنهادی علوم  با بیان اینکه اگر قرار بود شما به عنوان وزیر معرفی شوید، پس چرا به عنوان سرپرست وزارت علوم معرفی نشدید؟ گفت: لااقل دو ماه به عنوان سرپرست وزارت علوم کار انجام می‌دادید تا هنر مدیریت شما را می‌دیدیم تا امروز قضاوت کنیم و بگوییم به عنوان یک سرپرست خوب می‌توانید تا دو سال دیگر وزیر علوم باشید. (متن کامل خبر)

غلامعلی جعفرزاده ایمن‌آبادی نماینده رشت نیز در موافقت با نیلی احمد‌آبادی خاطرنشان کرد: حدود 5میلیون دانشجو به دلیل نبود وزیر در وزارت علوم رها شده و سرگردان هستند و باید زودتر تکلیف وزارت علوم مشخص شود. (متن کامل خبر)

 در پایان محمود نیلی‌احمدآبادی وزیر پیشنهای علوم در حمایت از برنامه‌های خود بیان داشت: من وزیر پیشنهادی وزارتخانه‌ای هستم که بیش از 4 میلیون دانشجو و جمع کثیری از اساتید و متفکران و متخصصان کشور تحت پوشش این وزارتخانه هستند. یعنی یکی از بزرگترین سرمایه‌های کشور تحت پوشش این وزارتخانه است. (متن کامل خبر)

پیش از جریان رای‌گیری نمایندگان علی لاریجانی از اعضای هیات دولت که در جلسه رای اعتماد به وزیر پیشنهادی علوم در صحن علنی حضور داشتند، خواست تا صحن مجلس را ترک کنند. (متن کامل خبر)

محمود نیلی‌احمدآبادی با 160 رای مخالف نمایندگان از برعهده گرفتن تصدی وزارت علوم، تحقیقات و فناوری بازماند. (متن کامل خبر)

انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار