قفل زدن به یخچال، کلید جلوگیری‌ از اضافه وزن!

مسئله چاقی‌ و پر وزنی، دارای عوامل تعیین کننده زیستی و اجتماعی است و نمی‌توان آن را صرفا به عوامل پزشکی و بیولوژیکی فرد نسبت داد.

دکتر تیرنگ‌ نیستانی‌، متخصص تغذیه در گفتگو با خبرنگار کلینیک باشگاه خبرنگاران گفت:یکی از عوامل ثابت شده در اضافه وزن‌ و چاقی،وضعیت اجتماعی و اقتصادی افراد است بطوری که شیوع چاقی و اضافه وزن در خانم‌هایی که از نظر طبقه اجتماعی و فرهنگی در سطح پایین تری هستند،بیشتر شیوع دارد .
 
وی ادامه داد: بعلاوه از دیگر موارد ثابت شده، شیوع مشکلات وزنی در خانم‌ها، بیشتر از آقایان است ولی آمار دقیقی در رابطه با شیوع بیشتر اضافه وزن در میان خانم‌های خانه دار، در مقایسه با خانم‌های شاغل وجود ندارد ضمن اینکه به صورت مشهودی می توان به این مطلب اذعان داشت.
 
 دکتر نیستانی گفت: مسئله ایی بنام انگیزه‌های اجتماعی و فشار اجتماعی در بین خانم‌های شاغل وجود دارد که در خانم‌های خانه دار کمتر مشاهده می‌شود یعنی لزوم آراستهو مرتب بودن هنگام حضور در اجتماع، انگیزه‌ایی برای خانم‌های شاغل است که بیشتر مراقب جلوگیری از اضافه وزن باشند در حالی که این انگیزه ممکن است در خانم‌های خانه دار کمترباشد.
 
این متخصص تغذیه در ادامه گفت: بعضی رفتار‌های  شرطی و عادتی در بین خانم‌های خانه دار به دلیل نیزا به گذراندن زمان بیشتر است به عنوان مثال سرزدن بیشتر به یخچال و یاعادت ریزه خواری داشتن که به طور کلی هر چند اضافه وزن بیشتر در بین خانم‌های خانه دار را نمی‌توان ثابت شده دانست ولی در جامعه، این مطلب را تا حدودی قابل تائید است و احتمال این معضل وجود دارد بنابر این نیاز به توجه بیشتر خانم‌های خانه دار به وضعیت اندام و اضافه وزنشان است.
 
انتهای پیام/

برچسب ها: چلقی ، بیماری ، درمان ، قفل ، کلید ، مراقبت
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار