حقایقی جالب درباره شیر و ارتباط آن با پوکی استخوان

بیش از 66 درصد جمعیت جهان از کمبود آنزیم های مورد نیاز برای هضم لاکتوز شیر رنج می برند و این افراد با نوشیدن زیاد شیر، دچار ناراحتی های معده خواهند شد.

به گزارش خبرنگار کلینیک باشگاه خبرنگاران، تحقیقات اخیر دانشمندان سوئدی نشان می دهد نوشیدن شیر احتمالا به قوی تر شدن استخوان ها کمک نمی کند و زندگی بشر را میتواند به خطر اندازد.
این تحقیقات همچنین ارتباط بین مصرف زیاد شیر و ساختار استخوانی افراد و کاهش مرگ و میر را مورد بررسی قرار داده است.

بنا براین تحقیقات 2 سوم جمعیت انسانی همچنان از کمبود آنزیم های مورد نیاز برای هضم لاکتوز شیر رنج می برند و قاعدتا این افراد با نوشیدن زیاد شیر، دچار ناراحتی های معده خواهند شد.
با این حال بسیاری از دانشمندان متذکر شده اند که نوشیدن شیر میتواند روند ابتلا و پیشرفت پوکی استخوان را کند کند.
اما مشاهدات نشان می دهد کشور هایی چون ایالات متحده و کشور های اروپایی که بزرگترین تولیدکنندگان شیر و لبنیات در جهان به حساب می آیند، با بیشترین تعداد مبتلایان به پوکی استخوان روبرو هستند.

دانشمندان سوئدی، برای مدت 11 تا 20 سال رژیم غذایی و سلامت استخوان 61 هزار و 433 زن و 45 هزار و 339 مرد را مورد بررسی قرار دادند. و نتایج این بررسی نشان داد که مصرف بیشتر شیر ارتباطی با سلامت بیشتر استخوان ها ندارد.
همچنین مشاهده شد که مصرف روزانه بیش از 3 لیوان و یا کمتر از یک لیوان شیر توسط زنان خطر مرگ آنان را افزایش می دهد.

محققان توصیه می کنند افراد روزانه 3 واحد لبنیات را از طریق شیر، ماست و سایر لبنیات دریافت کنند و نوشیدن شیر را تنها راه تامین مواد لبنی مورد نیاز ندانند. فراورده های لبنی غیر از شیر میزان کمتری لاکتوز داشته و میتوانند به سلامت انسان کمک کننده باشد.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار