با شروع عملیات عظیم بیت‌المقدس، خود را به جبهه رساند و همراه نیروهای تحت امر خود وارد عمل شد و در میان آتش سنگین ارتش بعث عراق، به قلب دشمن یورش برده و به تنهایی حدود 26 تانک و نفربر دشمن را شکار کرد.

به گزارش خبرنگار دفاعی- امنیتی باشگاه خبرنگاران، در هر کشوری شناخت اسطوره‌های مقاومت برای نسل‌های آینده یک ضرورت است.

آشنایی با اسطوره‌های شهادت و مقاومت ایران اسلامی که ویژگی منحصر به فرد ایمان و معنویت را با آمادگی رزمی و دفاعی خود تلفیق کردند برای نوجوانان و جوانان کشورمان، جذاب و مفید است.

به همین منظور  باشگاه خبرنگاران، در نظر دارد تا به معرفی مفید و مختصر شهدای شاخص با عنوان "ستارگان آسمان ایران اسلامی" به ترتیب حروف الفبا بپردازد.

اگرچه همه شهدا و جانبازان و آزادگان و ایثارگران مقاوم و سربلند و عزیز، ستارگان آسمان ایران اسلامی هستند و هرکس در هر شغل و مسئولیتی که قرار دارد و نفس می‌کشد، مدیون این فداکاری‌ها و از جان‌ گذشتگی‌ها است.



شهید حسین قجه‌ای

"حسین قجه‌ای" در سال 1337 در زرین‌شهر اصفهان دیده به جهان گشود و دوره ابتدایی را به صورت جهشی پشت سر گذاشت و وارد دبیرستان شد. در این مقطع تحصیلی به ورزش علاقه‌مند شد که رشته ورزشی مورد علاقه خود را کشتی انتخاب کرد و در وزن 48 کیلوگرم به کسب مقام اول نایل گردید.
 



در طول تحصیل در مقطع متوسطه با الفبای مبارزه سیاسی نیز آشنا می‌شود و حسین پس از گرفتن دیپلم به سربازی رفت. در دوران سربازی نیز دست از مبارزه علیه رژیم طاغوت برنمی‌داشت و این دوران وی  که مصادف با اوج‌گیری انقلاب اسلامی بود به مبارزاتش شدت بخشید و با پیام حضرت امام از پادگان فرار کرد.
 
به خاطر فعالیت‌های زیادش از طرف عوامل رژیم طاغوت تحت تعقیب قرار می‌گیرد و پس از پیروزی انقلاب اسلامی کمیته انقلاب اسلامی زرین‌‌شهر را به همراه چند نفر از دوستانش تشکیل داد و مدتی بعد به راه اندازی سپاه پاسداران مبادرت ورزید و خود نیزبه عضویت سپاه درآمد.
 
با شروع قائله کردستان مشتاقانه عازم این منطقه شد. حسین در پاکسازی اکثر مناطق کردستان از لوس وجود ضد انقلاب، حضور فعال یافت و پدر حسین نیز در تمام مبارزات فرزندش در مناطق مختلف کردستان حضور یافته و پا به پای پسرش می‌جنگید. شهید قجه‌ای پس از شروع جنگ تحمیلی با نیروهای تحت امر خود به جنوب عزیمت کرد و پدرش نیز همراه او رهسپار شد.
 
شهید قجه‌ای در عملیات فتح‌المبین با نیروهای تحت امر خود دلیرانه جنگید و در آزادسازی تنگه چزابه لیاقت و کاردانی فراوانی از خود نشان داد.
 
با شروع عملیات عظیم بیت‌المقدس، شهید قجه‌ای خود را به جبهه رساند و همراه نیروهای تحت امر خود وارد عمل شد و در میان آتش سنگین ارتش بعثی به قلب دشمن یورش برده و به تنهایی حدود 26 تانک و نفربر دشمن را شکار کرد و تهور و شجاعتی کم‌نظیر از خود به نمایش گذاشت و سرانجام روز 16 اردیبهشت سال 61 در مراحل مقدماتی عملیات بیت‌المقدس بر اثر اصابت گلوله بر سر و گردنش به شهادت رسید.

 
انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۷
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
علی باقریان
۱۴:۳۵ ۰۹ مرداد ۱۳۹۴
عشق است شهدا را افتخار شهر ما فاتح خرمشهر شهید حسین قجه ای یادش گرامی
Iran (Islamic Republic of)
رضابابایی
۰۳:۰۸ ۲۳ تير ۱۳۹۴
اعجوبه جنگ سردار شهید حسین قجه ای.
Iran (Islamic Republic of)
مهرداد
۲۳:۲۲ ۱۶ آبان ۱۳۹۳
شهید قجه ای اسطوره ی مقاومت...
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۱:۲۷ ۱۶ آبان ۱۳۹۳
با سلام روحش شاد یادش گرامی باد
Iran (Islamic Republic of)
خلیل
۲۰:۳۵ ۱۶ آبان ۱۳۹۳
یارب دردنیاوآخرت مارااززیارت وشفاعت شهیدان گرانقدرمان بهره مندفرما
Iran (Islamic Republic of)
علی
۱۹:۰۴ ۱۶ آبان ۱۳۹۳
خداقوت دلاور،شفاعت ما یادت نره
یازهرا(س)
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۰:۵۰ ۱۶ آبان ۱۳۹۳
سلام و درود خدا بر رزمندگان اسلام
آخرین اخبار