افزایش مشارکت اساتید دانشگاه شهرستان‌ها در داوری طرح‌های پژوهشی

رییس صندوق حمایت از پژوهشگران و فناوران معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری با حضور در جمع استادان دانشگاه صنعتی اصفهان، هدف از حضور خود در دانشگاه‌های شهرستان‌ها را افزایش مشارکت استادان این دانشگاه‌ها در ارائه طرح‌های پژهشی به صندوق و داوری طرح های پژوهشی و استفاده از امکانات حمایتی صندوق حمایت از پژوهشگران و فناوران کشور اعلام کرد.

به گزارش خبرنگار علمی باشگاه خبرنگاران به نقل از مرکز روابط عمومی معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری، دکتر ضرغام رییس صندوق حمایت از پژوهشگران و فناوران معاونت علمی با تأکید بر اهمیت نقش پژوهشگران و فناوران در پیشرفت و آبادانی کشور گفت: تا چند دهه پیش منابع طبیعی مهمترین عامل تعیین کننده در ثروتمند شدن و مرّفه شدن جوامع بود، امّا امروزه دانایی و استفاده از دستاوردهای علمی و پژوهشی مهمترین عامل توسعه و پیشرفت یک کشور به شمار می آید.

رییس صندوق حمایت از پژوهشگران و فناوران معاونت علمی در بخش دیگری از سخنان خود اظهار کرد: در 13 کارگروه پژوهشی در صندوق به طور تقریبی استادان همه رشته های علمی حضور دارند و صندوق با بیش از 25 هزار عضو هیأت علمی دانشگاه ها در سطوح مختلف ارتباط دارد. این یک ظرفیت مهم برای کشورمان است، زیرا صندوق با استفاده بهینه از منابع خود نقش مؤثری را در حمایت از توسعه و تولید علم در کشور انجام داده است و این ظرفیت هم اکنون در اختیار دانشگاهیان و جامعه علمی کشور است.

ضرغام در تشریح این که با وجود فعالیت شرکت های دانش بنیان و پارک های علمی در کشور، ضرورت تشکیل مرکز نوآوری به منظور حمایت از نوآوران کشور به دلیل پاسخ گویی به نیاز توسعه ای ایران صورت گرفته است، افزود: مراکز نوآوری در اغلب کشورهای در حال توسعه و یا توسعه یافته تجارب ارزشمندی در پاسخ گویی به نیاز های هر کشوری داشته اند و ما نیز امیدواریم در افق سیاست‌های کلان از توسعه مراکز نوآوری حمایت کنیم.

وی در ادامه درباره همکاری های دو جانبه نظیر: امضای تفاهم نامه برای استفاده دانشگاه صنعتی اصفهان از امکانات حمایتی صندوق در زمینه پسا دکتری، حضور استادان این دانشگاه در کار گروه های پژوهشی صندوق و کمک به ثبت اختراع پژوهشگران این دانشگاه گفتگو کرد.


انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار