مروری بر بازی‌های هفته چهاردهم لیگ برتر فوتبال؛

پیش دربی تبریزی روی میز پرسپولیس/ سپاهان، فرار به سوی پیروزی...

لیگ برتر فوتبال با انجام سه دیدار امروز وارد هفته چهاردهم می‌شود که در یکی از حساس‌ترین بازی‌ها، پرسپولیس میزبان گسترش فولاد تبریز است.

به گزارش خبرنگار ورزشی باشگاه خبرنگاران، بازی‌های هفته چهاردهم لیگ برتر فوتبال امروز با انجام سه دیدار آغاز و مابقی بازی‌ها هم روز جمعه برگزار می‌شود. مهم‌ترین اتفاق این هفته بازگشت دوربین‌های تلویزیونی به ورزشگاه است و فوتبالدوستان می‌توانند بازی‌ها را از طریق تلویزیون تماشا کنند.
 
*پرسپولیس-گسترش فولاد  
سرخپوشان به دنبال دومین برد متوالی


تیم فوتبال پرسپولیس امروز ساعت 16:30 در ورزشگاه آزادی پذیرای تیم فوتبال گسترش فولاد تبریز است. 

سرخپوشان هفته گذشته با کسب سه امتیاز مقابل پیکان نتوانستند وضعیتشان را در جدول سروسامان بدهند و به رده هشتم صعود کنند و اختلاف امتیازی‌شان با رقیب سنتی‌شان یعنی استقلال را به 5 امتیاز برسانند.  
بنابراین اگر شاگردان درخشان بتوانند از گسترش 3 امتیاز بگیرند و آن وقت استقلالی‌ها در تبریز سه امتیاز مقابل تراکتورسازی از دست بدهند در آن صورت اختلاف این دو تیم قبل از دربی 2 امتیاز می‌شود و حساسیت این بازی در هفته پانزدهم دوچندان خواهد شد.  
 
در آن سوی میدان تیم گسترش فولاد بعداز حضور فراز کمالوند هنوز رنگ برد را ندیده و کمالوند در رویای کسب اولین برد خود در لیگ برتر با تیمش راهی تهران شده اما تیمش کار بسیار سختی پیشرو دارد.  
 
محمد نوری، محمدخانزاده، حمید علی‌عسگر، علیرضا نورمحمدی و محسن بنگر دو اخطاره‌های تیم پرسپولیس هستند و باید این 5 بازیکن خیلی مراقب باشند تا کارت زرد از داور بازی نگیرند چرا که دربی را از دست خواهند داد. بنابراین این احتمال وجود دارد که این بازیکنان محتاط بازی کنند. به هرحال اگر گسترشی‌ها بتوانند پرسپولیسی‌ها را در تهران متوقف کنند، هم وضعیت خودشان را در جدول بهبود می‌بخشند و هم به استقلالی‌ها در آستانه دربی روحیه خواهند داد.  
 
با این حال سرخپوشان به دنبال ششمین برخورد درآستانه بازی دربی هستند و امتیاز گرفتن از این تیم در تهران کار دشواری است. 

پرسپولیس در اولین رویارویی در لیگ برتر در روز اول بهمن سال 92 به گسترش یک بر صفر باخت ولی در بازی برگشت این تیم را یک برصفر برد. در فینال جام حذفی ایران در سال 88 سرخپوشان در 2 بازی رفت و برگشت حریف را 4 بر یک بردند.

 علیرضا نقی‌زاده بازیکن محروم گسترش فولاد است.

*سپاهان- نفت مسجد سلیمان  
 جدال نابرابر در اصفهان 


زردپوشان اصفهانی امروز ساعت 15:15 در ورزشگاه فولاد شهر اصفهان میزبان تیم نفت مسجد سلیمان هستند. 

سپاهانی‌ها با 23 امتیاز در رده چهارم قرار دارند و برای اینکه از کورس قهرمانی عقب نیافتند به دنبال کسب سه امتیاز این بازی هستند.
 
به هرحال این بازی جدالی نابرابر در اصفهان است چرا که سپاهان تیمی پرمهره و با امکانات است اما نفت امسال به لیگ برتر آمده و مسعود رضائیان مدیرعامل این تیم به همراه بهروز مکوندی سرمربی بومی تمام تلاششان را می‌کند  که نفت را در لیگ برتر حفظ کنند.  
 
همچنین شاگردان فرکی می‌‌دانند که باید مقابل تیم پانزدهم جدول که چند بازیکن مصدوم هم دارد باید به پیروزی برسند و مساوی هم برای آنها باخت محسوب می‌شود.
 
*راه آهن – پیکان  
تقابل بدترین دفاع و حمله لیگ  


تیم فوتبال راه‌آهن امروز ساعت 15:15 در ورزشگاه تختی تهران به مصاف تیم فوتبال پیکان تهران می‌رود. 

بازیکنان راه‌آهن بعد از پیروزی مقابل سایپا در هفته گذشته در شرایط مناسب روحی و روانی قرار دارند و برای کسب دومین برد متوالی به مصاف پیکانی‌ها می‌روند.  
 
در آن سوی میدان ابراهیم ثنایی، مدیرعامل پیکان بعد از باخت تیمش مقابل پرسپولیس استعفا کرد و محمود شیعی جانشین شد. 

ابتدا این تنها تغییر در پیکان نبود و رئیس هیأت مدیره پیکان بعد از باخت تیمش به پرسپولیس به طور تلویحی اعلام کرد که بازی با راه‌آهن آخرین فرصت حضور ابراهیم‌زاده سرمربی پیکان خواهد بود.  
 
بنابراین این احتمال وجود دارد که علی دایی در نیم فصل جایگزین حضور ابراهیم‌زاده در تیم پیکان شود.  
به هرحال اگر شاگردان استیلی در این بازی خانگی بتوانند سه امتیاز را بگیرند شاید به طور غیرمستقیم زمینه‌ساز بازگشت علی دایی به لیگ برتر شوند. 

همچنین هر دو تیم از لحاظ فنی شرایط یکسانی دارند فقط پیکان به لطف تفاضل گل بهتر یک بله بالاتر از راه آهن 15 امتیازی است و در رده دهم قرار گرفته است.  
 
نکته جالب این بازی تقابل بدترین خط حمله با بدترین خط دفاع لیگ است، پیکان تنها 6 گل زده و راه آهن هم 21 گل دریافت کرده است. امیرحسن فشنگچی به علت محرومیت نمی‌تواند تیمش را همراهی کند.  

انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.