یزد؛

محورجدیدگردشگری ایران، ازکویر تا دریا

معرفی محور جدید گردشگری "ایران، از کویر تا دریا"، موضوع پیشنهادی استان یزد در نشست مشترک معاونین گردشگری و سرمایه ‏‏گذاری استان‏‏های یزد و بوشهر بود

به گزارش خبرنگار باشگاه خبرنگاران یزد؛در نشست مشترک معاونین گردشگری و سرمایه‏‏گذاری استان‏‏های یزد و بوشهر وبه پیشنهاد استان یزد مقرر شد تا با هماهنگی استان فارس محور جدید گردشگری با شعار"ایران از کویر تا دریا" در بسته‏‏ای پیشنهادی به دفاتر خدمات مسافرتی و گردشگری داخلی و خارجی ارسال شود.

همچنین موضوع برگزاری هفته فرهنگی ایران با مشارکت استان‏‏های مسیر این محور جدید نیز مطرح شد تا مورد پیگیری قرار گیرد.

"محمد مهدی شرافت" مدیر کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان یزد در این نشست به اهمیت ارتباط و انتقال تجارب دو طرف اشاره کرد و گفت: یزد و بوشهر هر دو دارای نقاط مشترکی در زمینه‌های مختلف از جمله بافت تاریخی ارزشمند و سنن و سبک عزاداری بومی هستند.

وی افزود: یزد دارای 750 هکتار بافت ثبتی است که ثبت این بافت گسترده و پهناور نشان از ارزش و اهمیت آن دارد.

وی تصریح کرد: این بافت تاریخی سندی از هویت ماست و چنانچه راه حل مناسبی جهت حفظ ارزش‎‎های گذشتگان نیابیم، این بافت ارزشمند پایدار نخواهد ماند و در نتیجه هویت ما از بین می‎‎رود.

به گفته شرافت، هدف اصلی از ثبت بافت، بازگشت زندگی به آن است.

"ناصر امیرزاده" معاون گردشگری اداره کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان بوشهر نیز پیشنهاد تشکیل کارگروهی مشترک در حوزه بافت تاریخی و سرمایه‌گذاری در آن را مطرح و هدف از تشکیل این کارگروه را معرفی دو بافت تاریخی یزد و بوشهر و تبادل اطلاعاتی در زمینه این دو بافت ارزشمند عنوان کرد.


انتهاي پيام/ش



اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.