دانشگاه در هفته‌ای که گذشت

معرفی فخرالدین دانش اشتیانی به عنوان وزیر علوم به مجلس وصحت نداشتن شایعات در خصوص کاهش مقالات ازجمله مهم‌ترین اتفاقات دانشگاهی در هفته ایی که گذشت بود

 
رفتار وزارت علوم در موضوع بورسیه حاکی از غرور و نامعقول بود
جعفری سخنگوی کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس گفت: با توجه به عدم ارائه نتایج به دست آمده از سوی وزارت علوم در موضوع بورسیه‌ها، به نظر می‌رسد رفتار این وزارت‌خانه و سرپرست آن حاکی از غرور و بی‌توجهی به خواسته مجلس بوده است. 

۲۴ آبان ماه آخرین مهلت ثبت نام دوره‌های کاردانی نظام جدید 
توکلی مشاور عالی سازمان سنجش گفت: ثبت نام دوره‌های کاردانی بدون آزمون نظام جدید برای موسسات آموزش عالی غیر انتفاعی و غیر دولتی از روز دوشنبه ۱۹ آبان ماه آغاز شد و تا ۲۴ آبان ماه مهلت دارد. 

ثبت نام دوره کار‌شناسی ارشد ناپیوسته ۲۵ آبان پایان می‌یابد 
توکلی مشاور عالی سازمان سنجش گفت: ثبت نام کار‌شناسی ارشد ناپیوسته، یکشنبه ۲۵ آبان ماه پایان می‌پذیرد. 

احتمال برگزاری آزمون فراگیر ۹۴ در اردیبهشت ماه 
کریمی معاون آموزش و تحصیلات تکمیلی دانشگاه پیام‌نور گفت: مسئولین دانشگاه پیام‌نور با سازمان سنجش در حال مشورت و هماهنگی هستند تا در صورت امکان بتوان در اردیبهشت ماه ۹۴ آزمون فراگیر کار‌شناسی ارشد این دانشگاه برگزار شود. 

دانشجویان با تخفیف ۶۰ الی ۷۰ درصدی به تماشای تئا‌تر می‌نشینند 
میرزایی مدیر کل فرهنگی و اجتماعی وزارت علوم گفت: دانشجویان علاقه‌مند به تئا‌تر می‌توانند از این پس با پرداخت ۳۰ الی ۴۰ درصد از هزینه بلیط تئا‌تر به تماشای تئا‌تر بنشینند. 
 
گزارش تحقیق و تفحص به زودی در صحن قرائت می‌شود / بخش‌هایی از این گزارش به قوه قضائیه ارسال می‌شود 
زاهدی رئیس کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس گفت: آنچه مسلم است نتیجه گزارش تحقیق و تفحص از دانشگاه آزاد به زودی در هفته جاری یا هفته بعد در صحن علنی مجلس قرائت خواهد شد. 

گزینه معرفی شده سرپرستی وزارت علوم چندان شناخته شده نیست/ فعلا سیگنال مثبتی در این خصوص دیده نمی‌شود 
جعفری سخنگوی کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس گفت: پارلمان ریاست جمهوری طی نامه‌ای آقای فخرالدین دانش آشتیانی را به عنوان گزینه پیشنهادی برای تصدی وزارت علوم معرفی کردند. 

شایعات در خصوص کاهش مقالات علمی صحت ندارد/ هنوز تا زمان ثبت و نمایه فرصت باقی است 
مهراد رئیس مرکز منطقه‌ای علوم و فناوری ISC گفت: با توجه به شایعات در خصوص کاهش تعداد مقالات علمی باید بگویم که این امر صحت ندارد و هنوز زمان جهت ثبت و نمایه باقی مانده است. 
 
دستگاه‌های نظارتی آفت توسعه کمی را جدی نمی‌گیرند/ توسعه کمی آفتی است که نتیجه‌ای جز مهاجرت نخبگان نخواهد داشت 
هروی رئیس کمیته آموزش عالی مجلس گفت: متأسفانه در حوزه آموزش عالی چه در بخش بورسیه‌ها، چه رشته‌ها و چه در نحوه پذیرش‌ها با رویه تک‌بعدی رشد و توسعه کمی مواجه‌ایم که لطمهٔ فراوانی به نوآوری علم و فناوری کشور زده است. 

دانشگاه تربیت مدرس رتبه اول تولید علم را به خود اختصاص داده است/دانشگاه آزاد رتبه دوم را کسب کرد 
مهراد رییس پایگاه استنادی علوم جهان اسلام (ISC) گفت: دانشگاه تربیت مدرس در طول سال‌های تاسیس و با کوشش و تلاش دانشمندان و پژوهشگران با تولید سه هزار و ۱۸۸ مدرک 
رتبه اول تولید علم را به خود اختصاص داده است.
 
برای مقابله با هر گونه تخلف در دانشگاه آزاد اسلامی، هیات نظارت و داوری تشکیل شد 

علیرضا مصدق مدیر کل دفتر حقوقی دانشگاه آزاد اسلامی در بازدید از غرفه روابط عمومی دانشگاه آزاد اسلامی در بیستمین نمایشگاه مطبوعات با تاکید بر شفاف سازی در این دانشگاه گفت: شورای نظارت و داوری برای مقابله با هر گونه تخلف و سوء استفاده مدیران و مسئولان در دانشگاه آزاد اسلامی تشکیل شده است. 

تجمع موسسات غیرانتفاعی به برنامه ششم ارائه شد/ دولت باید تشویقی، جهت تجمیع در نظر بگیرد 
آهومنش رئیس اتحادیه موسسات غیرانتفاعی و غیردولتی گفت: بحث تجمیع موسسات غیر انتفاعی به برنامه ششم ارائه شده است.
 
اعزام ۱۷ هزار و ۵۰۰ نفر از دانشگاهیان به عمره دانشگاهی 
حجت الاسلام و المسلمین فقیهی رئیس ستاد عمره دانشجویی گفت: از تعداد ۳۳۸ هزار نفر از دانشجویان که در عمره دانشگاهی ثبت نام کرده‌اند، ۱۷ هزار و ۵۰۰ نفر به این سفر معنوی اعزام می‌شوند.


انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار